Toelichting status incasso
Incassomomenten en -kosten
De vaste incassomomenten zijn in de nacht van maandag op dinsdag rond 01:20 uur en van donderdag op vrijdag rond 01:20 uur. Deze incassoprocessen duren doorgaans tot 09:00 uur de volgende ochtend. De incassokosten zijn €0,10 per aankoop en worden in mindering gebracht bij de afdracht in januari. Voor vragen over onze incassomomenten en -kosten, raadpleeg onze servicedesk, via: info@clubactie.nl of 013 – 455 28 25.
Aanpassen en verwijderen loten
Als je een lot net hebt ingevoerd, kun je deze nog aanpassen en verwijderen. Pas als je op de knop ‘verwerk verkopen’ hebt geklikt is de machtiging definitief en gaat de bank deze incasseren bij de koper. Zorg dat je voor het einde van de verkoopperiode alle loten hebt verwerkt.
Sorteren, statussen en foutcodes
In het overzicht kun je ook sorteren op de status van de incasso. Indien er incasso’s mislukt zijn, kun je zien wat de reden hiervoor is aan de hand van de foutcode. Zie onderstaand overzicht wat een bepaalde foutcode betekent.
Een mislukte incasso nogmaals indienen?
Is er een typfout gemaakt? Voer het lot dan als nieuwe verkoop in. Is er een andere reden voor stornering? Geef dan bij de koper aan (per e-mail) dat de incasso mislukt is en vraag hem om online een nieuw lot te kopen via clubactie.nl/lotkopen. Zo kan de koper alsnog jullie vereniging steunen en maakt hij kans op mooie prijzen.
Foutcode
AC01: Rekeningnummer onjuist
Het IBAN waarvan je wil incasseren is niet juist.
AC04: Rekening gesloten
Het IBAN waarvan je wil incasseren, is opgeheven.
AC06: Rekening geblokkeerd
De rekening is door de rekeninghouder geblokkeerd voor automatische incasso’s.
AG01: Transactie verboden
Het IBAN waarvan je wil incasseren, is niet voor incasso geschikt.
AM04: Onvoldoende Fondsen
De rekeninghouder heeft onvoldoende saldo.
DNOR: De bank van de debiteur is niet bekend onder dit BIC
De bank van de debiteur is niet bereikbaar voor deze incassosoort.
MD06: Terugstorting aangevraagd door eindklant
De rekeninghouder heeft de bank opdracht gegeven om de incasso terug te storten, omdat hij het niet eens is met de afschrijving.
MS02: Geen specifieke reden klant gegenereerd
De begunstigde of diens bank heeft de transactie geweigerd. De reden van de weigering is niet meegegeven.
SL01: Reden in regelgeving
De incasso overschrijdt het maximum bedrag of de limiet van de toegestane incasso.