BMHV realiseert nieuwe blaashal

Een bijzonder en ambitieus doel

BMHV realiseerde in 2021 een opbrengst van € 8.000,- met de Grote Clubactie. Lees hieronder hoe ze eerder ook een mooi bedrag ophaalde.

De Baarnse Mixed Hockey Vereniging doet sinds een aantal jaren mee aan de Grote Clubactie. Dit levert elk jaar een mooi bedrag op voor de clubkas, maar nog mooier om te zien dat de opbrengsten elk jaar stijgen. Mede dankzij de opbrengst van de Grote Clubactie 2018 hebben ze in 2019 een bijzonder en ambitieus doel kunnen realiseren: een nieuwe blaashal voor zaalhockey.

Doel is dubbele opbrengst
Een blaashal is een opgeblazen koepel van elastisch materiaal die over een harde ondergrond wordt geplaatst. De blaashal staat niet vast en is daardoor makkelijk te verplaatsen. Een blaashal is een flinke investering. In 2017 haalde BMHV een mooi bedrag op, maar ging in 2018 voor een verdubbeling hiervan. In 2019 heeft de hockeyvereniging uit Baarn uiteindelijk de nieuwe blaashal gerealiseerd. Toen haalde ze een bedrag van bijna € 10.000,- op!

Iedereen verkoopt loten
Om het doel te bereiken bedacht BMHV een nieuwe strategie. Erika: “BMHV is een hechte familieclub waarbij iedereen welkom is. Ieder lid krijgt op zijn eigen niveau training en begeleiding, zodat het talent bij iedereen optimaal wordt benut! Wij vragen alle leden om zich in te zetten en loten te verkopen. De club telt in totaal 927 leden en die worden allemaal gestimuleerd loten te verkopen. Zo ook de jeugdleden. 1 of 2 verkochte loten is mooi, maar de potentie van 1 verkoopboekje, maar liefst 100 lootjes, belooft veel goeds! Om dit te bereiken motiveren we ze om weer met de boekjes langs de deuren te gaan, maar ook om loten te verkopen aan ouders en opa’s en oma’s.” Volgens clubcoördinator Erika is voor een succesvolle actie van belang een doel te bepalen dat ieder lid aanspreekt. “Dit stimuleert en motiveert ze om veel loten te verkopen.”

BMHV iedereen verkoopt loten

Superloten verkopen
In 2018 verkochten dus alle leden loten. De junioren en senioren van BMHV werden gestimuleerd om per team minstens 3 Superloten te verkopen. Erika vertelde enthousiast: “Oudere teams kunnen bijvoorbeeld al een Superlot zelf kopen en daarnaast 2 Superloten verkopen aan bedrijven of particulieren. Die krijgen op hun beurt een mooie plek op ons speciaal ontworpen ‘Superlotbord’ voor de Grote Clubactie. Na de actie organiseren wij voor alle sponsoren een netwerkborrel en de mogelijkheid om deel te nemen aan een keepersclinic of om naar een hockeywedstrijd van BMHV te komen.”

Leden hebben zelf ook een winkans
Om de hockeyleden zo goed mogelijk te inspireren en te motiveren, startte BMHV met een feestelijke kick-off op het clubhuis. Per leeftijdsgroep kregen de hockeyleden uitleg over het ambitieuze doel van de vereniging. Ook ontvingen ze tips over hoe ze het beste loten kunnen verkopen. BMHV stelde ook prijzen beschikbaar voor de beste lotenverkoper en teams per doelgroep. Het prijzenpakket bestond uit o.a. cadeaubonnen voor Lego of Playmobil, action camera’s, teamuitjes zoals watersporten, klimmen in het bos of een bioscoopavondje.

Ben je nieuwsgierig wat de Grote Clubactie voor jouw vereniging kan betekenen?