De Grote Clubactie breekt dit jaar alle records met een opbrengst van dik 9,5 miljoen euro. Ruim 1 miljoen euro meer dan vorig jaar! Terwijl het verenigingsleven in Nederland stilviel door de coronacrisis, zetten ruim 300.000 leden van zo’n 5.300 verenigingen zich juist extra hard in voor hun club. Er werden meer dan drie miljoen loten verkocht. 

Online verkoop

Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis krachtige nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. Met succes, in totaal werden 3.173.719 loten verkocht, waarvan maar liefst 1,2 miljoen loten online.

De verkopers bleken digitaal enorm creatief

QR-codes, e-mail, social media en Whatsapp werden ingezet om loten te verkopen. Duizenden video’s werden online gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie

Extra grote prijzenpot

Niet alleen voor de deelnemende clubs, ook voor alle mensen die een lot hebben gekocht, is het een bijzonder jaar. Er zijn dit jaar namelijk veel meer prijzen te winnen en de prijzenpot is aanzienlijk verhoogd. De winkans is dit jaar zelfs 1 op 10.
De trekking is op 9 december onder toezicht van de notaris en vanaf donderdag 10 december kunnen kopers hun lot checken op onze website.

Het artikel plaatsen op een online of offline nieuwsomgeving, bekijk hier het officiële persbericht: