Ik heb een lot gekocht

Veelgestelde vragen over lotnummers en incasso’s

  • Ik heb een lot gekocht, maar ik zie geen afschrijving?

    Het kan gebeuren dat:
    • Er verkeerde gegevens zijn ingevuld
    • De vereniging vergeten is uw machtiging te verwerken
    • De lotenverkoper te laat is geweest met het inleveren van het boekje, waardoor de vereniging de machtiging niet heeft kunnen verwerken
    • Er een stornering is geweest omdat de rekening niet toegankelijk was voor een afschrijving door bijvoorbeeld een incassoblokkade, te weinig saldo o.i.d.

    Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.

  • Wanneer is het bedrag geïncasseerd?

    Verkochte loten kunnen vanaf half september tot begin december worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.

  • Waar vind ik mijn lotnummer?

    U vindt uw lotnummer op het bankafschrift van uw incasso en wanneer u ook een e-mailadres heeft ingevuld bij uw aankoop, dan ontvangt u ook een e-mail met uw lotnummer. Dit geldt voor zowel voor aankopen middels het machtigingsformulier in het verkoopboekje als ook voor het kopen van online loten.

    Heeft u meer dan één lot gekocht, dan ontvangt u een lotenrange (bijvoorbeeld 12345 t/m 12348 = 4 loten). Heeft u met contante betaling een papieren lot gekocht? Dan staat het lotnummer op het lot zelf.

  • Wanneer wordt het aankoopbedrag afgeschreven?

    Wanneer u online een machtigingsformulier heeft ingevuld, dan zal de incasso van €3,- per lot plaatsvinden op de dinsdag of vrijdag daarop volgend. Heeft u met pen een machtigingsformulier in het verkoopboekje ingevuld? Dan is de incassodatum afhankelijk van de verwerkingsdatum van de betreffende vereniging waarvan u het lot heeft gekocht. Zij dienen namelijk uw machtiging zelf te verwerken. Dat kunnen zij pas doen op het moment dat de verkoper het verkoopboekje heeft ingeleverd, uiterlijk eind november.

  • Ik heb de incasso per ongeluk gestorneerd

    Wanneer u per ongeluk de incasso heeft gestorneerd, dan ontvangt u van ons een email dat de Grote Clubactie niet heeft kunnen incasseren. U wordt dan gevraagd om de aankoop nogmaals te doen. Wij zullen namelijk zelf niet opnieuw proberen te incasseren en u kunt het bedrag niet overmaken naar de Grote Clubactie.

  • Ontvang ik bij aankoop van een Superlot ook een factuur?

    Heeft u een Superlot gekocht, dan kunt u bij de betreffende vereniging vragen naar de factuur. Het ingevulde aankoopformulier van het Superlot volstaat als factuur. Heeft u online een Superlot gekocht, dan kan de vereniging naar u een aankoopformulier mailen of overhandigen.

  • Waarom moet ik een e-mailadres invullen bij de aankoop van een lot?

    Een e-mailadres is nodig om u een lotnummer toe te sturen en om u op de hoogte te brengen indien u in de prijzen bent gevallen. Bij het invullen van een machtigingsformulier met pen in een verkoopboekje is een e-mailadres niet verplicht. U kunt dus zelf bepalen of u uw e-mailadres wilt delen. Wij gaan u geen e-mails sturen anders dan met uw lotnummer, de trekkingsuitslag en eventueel bij een stornering.

  • Ik heb een incassoblokkade, wat moet ik doen?

    Zodra u hebt ingesteld dat alle incasso’s geblokkeerd worden dan kunt u twee dingen doen:
    1. U kunt de blokkade in z’n geheel verwijderen
    2. Wilt u de blokkade behouden dan kunt u ervoor kiezen om de Nationale Grote Clubactie te Tilburg op de goedkeuringslijst te zetten d.m.v. het incassant ID: NL29ZZZ180518800000
    Hoe dit precies werkt is per bank verschillend, dit kunt u vaak opzoeken op de website van uw bank of telefonisch opvragen.

  • Ik ben vergeten de naam van de verkoper in te vullen, kan dit nog gewijzigd worden?

    Loten die online worden gekocht, via de QR-code of verkooplink, kunnen niet meer worden gewijzigd. Kopergegevens kunnen zowel door de vereniging als door de Grote Clubactie niet aangepast worden.

  • Kan ik het aantal loten dat ik gekocht heb nog wijzigen?

    Dit aantal kunt u niet wijzigen. Zodra de incasso heeft plaatsgevonden en het bedrag van uw rekening is afgeschreven kunt u de betaling storneren/terugboeken. De lotnummers vervallen dan. Via clubactie.nl/lot kunt u opnieuw het gewenste aantal loten kopen.

  • Ik heb een lot gekocht maar geen bevestigingsmails ontvangen.

    Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail in de ongewenste mail is gekomen of dat u een typefout heeft gemaakt in het e-mailadres. Dit is geen probleem. Uw lotnummer(s) staan ook op uw bankafschrift bij de betaling van de loten. Wilt u in december weten of u een prijs heeft gewonnen? Vanaf woensdag 7 december 2022 kunt u de lotnummers checken via onze lotchecker op clubactie.nl.

Prijzen en uitslag

Veelgestelde vragen over de trekkingsdatum, geldigheid van je lot en de prijzen

  • Hoe lang is mijn lot geldig om mijn prijs te innen?

    Een lot is 1 jaar geldig vanaf de trekkingsdatum. Koopt u in 2022 een lot? Dan is uw lot tot 6 december 2023 geldig.

  • Ik heb in 2021 een prijs gewonnen

    Een lot is 1 jaar geldig, indien u in 2021 in de prijzen bent gevallen, kunt u deze loten t/m 8 december 2022 innen.

  • Ik heb een e-mail ontvangen dat ik een prijs heb gewonnen, maar ik heb geen loten gekocht.

    Wanneer u een e-mail heeft ontvangen waarin staat dat u in de prijzen bent gevallen, maar geen loten heeft gekocht, kunt u deze e-mail beschouwen als niet verzonden. Alleen de lotnummers die geïncasseerd zijn meegegaan in de trekking.

  • Ik heb een prijs gewonnen, waar vind ik mijn controlecode om mijn prijs te innen?

    Uw controlecode treft u aan in de email die u van ons ontvangen heeft. Heeft u geen email ontvangen dan gebruikt u de laatste 5 cijfers van uw rekeningnummer.

  • Wanneer is de trekking?

    De trekking van de Grote Clubactie 2022 vindt plaats op 6 december 2022. Dit geldt ook voor de Superlot trekking.
    Vanaf 7 december 2022 publiceren wij de uitslag op onze website: Prijzen en Uitslag

  • Wat zijn de prijzen?

    Er zijn verschillende leuke en mooie prijzen te winnen. Zo is de hoofdprijs € 100.000,– de tweede prijs een auto, namelijk een Skoda Kamiq en de derde prijs een Keuken Kampioen cheque t.w.v. €10.000,- Klik hier voor een overzicht van alle prijzen.

  • Hoe kan ik zien of ik iets gewonnen heb?

    Vanaf 7 december 2022 treft u op onze website de Lotchecker aan, hier kunt u uw lotnummer invullen om te controleren of u in de prijzen bent gevallen. Ook staat hier de trekkingsuitslag als PDF bestand. Wanneer u een e-mailadres heeft ingevuld bij het kopen van een lot, ontvangt u van ons op 7 december een e-mail als u een prijs hebt gewonnen.

  • Ik heb een prijs gewonnen, wanneer ontvang ik deze?

    Indien u in de prijzen bent gevallen, dient u uw prijs te verzilveren via de Lotchecker op onze website. Instructies hiertoe staan duidelijk aangegeven en kunnen verschillen per prijs. U ontvangt daarna zo snel mogelijk uw gewonnen prijs.

  • Ik heb in 2021 een prijs van Bookchoice gewonnen, stopt dit abonnement automatisch?

    Gefeliciteerd met uw gewonnen prijs! Het gewonnen abonnement stopt automatisch. Daar hoeft u verder niets voor te doen.

  • Ik heb in 2021 een prijs van Greetz gewonnen, kan ik deze gebruiken zonder bij te betalen?

    Ja dat kan. Als u een Greetz verrastegoed heeft ontvangen dan kunt u op Greetz.nl uw kortingscode verzilveren. U kunt hier kiezen uit diverse artikelen. Wilt u graag iets bestellen zonder bij te betalen dan kunt u bijvoorbeeld een kaartje uitzoeken (incl. postzegel/bezorgkosten):