Ik heb een lot gekocht

Als koper kan je op 3 manieren loten kopen:
1. Online – Je hebt via een online verkooppagina een eenmalige machtiging afgegeven
2. In een verkoopboekje – Je hebt met pen een formulier uit een verkoopboekje ingevuld en zo een eenmalige machtiging afgegeven
3. Een papieren lot – Deze heb je contant afgerekend, het lotnummer staat ook op dit lot vermeld.

Veelgestelde vragen over lotnummers en incasso’s:

  • Waar vind ik mijn lotnummers?

    Ik heb een online lot gekocht: Je ontvangt je lotnummer(s) direct per e-mail. Zodra de incasso van de eenmalige machtiging heeft plaatsgevonden, vind je de lotnummers ook op je bankafschrift.
    Ik heb een lot gekocht via het verkoopboekje: Dan ontvang je jouw lotnummers pas per e-mail nadat de vereniging de aankoop heeft ingevoerd. Dit kan een aantal weken na de aankoop zijn. Heb je geen e-mailadres ingevuld? Geen probleem. Jouw lotnummers staan ook op het bankafschrift van de eenmalige incasso van de aankoop.
    Heb je meer dan één lot gekocht? Dan ontvang je een lotenreeks (bijvoorbeeld 0001 tot en met 0005 = 5 loten)
    Heb je (contant) een papieren lot gekocht? Dan staat het lotnummer op het papieren lot zelf.

  • Kan ik mijn aankoop nog wijzigen?

    Nee. Zodra een machtiging (online of via het verkoopboekje) afgegeven is, kun je deze aankoop niet meer wijzigen. De enige optie is om de betaling te storneren/terug te boeken, zodra de incasso heeft plaatsgevonden. De lotnummers vervallen dan. Via clubactie.nl/lot kun je opnieuw het gewenste aantal loten kopen.

  • Wanneer wordt het bedrag geïncasseerd?

    Zodra je een (online) machtiging afgegeven hebt, vindt de incasso (van € 3,- per lot) plaats in de periode tussen 23 september en 20 november 2023. De exacte datum is afhankelijk van de verwerking van de machtigingen door de vereniging. Verenigingen hanteren eigen verwerkingsmanieren voor hun machtigingen. Hierdoor kan een incasso enkele weken later plaatsvinden. Online machtigingen (aankopen) worden standaard binnen 1 week geïncasseerd.

  • De incasso is niet gelukt. Kan ik zelf het bedrag naar jullie overmaken?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Als de incasso niet gelukt is, komen de lotnummers te vervallen. Via clubactie.nl/lot kun je opnieuw het gewenste aantal loten kopen.

  • Ik heb een lot gekocht, maar ik zie (nog) geen afschrijving met lotnummer?

    Dit kan meerdere oorzaken hebben:
    • De vereniging heeft de machtiging nog niet verwerkt. Dit kan nog tot en 13 november 2023
    • De gegevens zijn onjuist of onvolledig ingevuld door de vereniging.
    • De lotenverkoper is te laat geweest met het inleveren van het boekje, waardoor de vereniging de machtiging niet heeft kunnen verwerken.
    • Het bedrag kon niet worden geïncasseerd omdat de rekening niet toegankelijk was voor een afschrijving door bijvoorbeeld een incassoblokkade.

  • Ik heb een incassoblokkade, wat moet ik doen?

    Indien er standaard staat ingesteld dat alle incasso’s geblokkeerd worden, dan heb je twee opties voor jouw bankrekening:
    1. Alle blokkades verwijderen
    2. De Nationale Grote Clubactie te Tilburg op de goedkeuringslijst voor eenmalige incasso’s zetten. Dit betreft het incassant ID: NL29ZZZ180518800000.
    Dit werkt per bank verschillend, bekijk hiervoor de website van je bank.

Prijzen en uitslag 2023

Veelgestelde vragen over de trekkingsdatum, geldigheid van je lot en de prijzen

  • Wanneer is de trekking en wanneer is de trekkingsuitslag bekend?

    De trekking van de Grote Clubactie 2023 vindt plaats op dinsdag 28 november 2023. Vanaf woensdag 29 november 2023 wordt de trekkingsuitslag gepubliceerd op onze website: Prijzen en Uitslag.

  • Wat zijn de prijzen?

    Er zijn verschillende leuke en mooie prijzen te winnen. Zo is de hoofdprijs € 100.000,–, de tweede prijs een Skoda Kamiq voor twee jaar zorgeloos rijden en de derde prijs een Reischeque van Corendon ter waarde van €2.500,-. De winkans is 1 op 9. Klik hier voor een overzicht van alle prijzen.

  • Hoe kan ik zien of ik een prijs gewonnen heb?

    Vanaf woensdag 29 november 2023 kun je via de lotchecker bekijken of je een prijs hebt gewonnen. Ook wordt de trekkingsuitslag in een PDF-bestand op de website gepubliceerd.

    Daarnaast worden winnaars ook per e-mail geïnformeerd na de trekkingsuitslag.

  • Tot wanneer kan ik mijn gewonnen prijs innen?

    Een lot is 1 jaar geldig vanaf de trekkingsdatum. Jouw aangekochte lot in 2023 is geldig tot en met maandag 27 november 2024.

  • Waar vind ik mijn lotnummer?

    Bij een online aankoop ontvang je jouw lotnummers direct per e-mail. Daarnaast staan ze ook op het bankafschrift van de eenmalige incasso van de aankoop.

    Bij een aankoop via het verkoopboekje ontvang je jouw lotnummers per e-mail als je een e-mailadres hebt ingevuld. Daarnaast staan jouw lotnummers ook op het bankafschrift van de eenmalige incasso van de aankoop.

    Heb je met contante betaling een papieren lot gekocht? Dan staat het lotnummer op het papieren lot zelf.

  • Ik heb een prijs gewonnen. Waar vind ik mijn controlecode om de prijs te innen?

    De controlecode tref je aan in de e-mail die je van ons ontvangen hebt na de trekking. Geen e-mail ontvangen? Gebruik dan de laatste 5 cijfers van het rekeningnummer vanwaar de aankoop van jouw lot ook is geïncasseerd.

    Heb je een papieren lot? Dan staat de controlecode linksonder op jouw lot.

Vragen Kaartje2Go

  • Ik heb mijn Kaartje2Go code gebruikt voor een kaartje goedkoper dan €4,80. Kan ik van het restant nog een kaartje bestellen?

    Nee, dat kan niet. De code is slechts 1 keer te gebruiken en dit is geen tegoed.

  • Ik heb een duurdere kaart en kom boven de € 4,80 uit. Hoe werkt het dan?

    In dat geval wordt dit bedrag verrekend als korting op jouw totaalbedrag.

  • Ik heb meerdere Kaartje2Go codes gewonnen, kan ik deze korting stapelen?

    Nee, dat kan niet. Iedere code is geldig voor één losse bestelling.

Vragen Fit at Home

  • Hoe werkt het tv sporten van Fit at Home

    Je verandert jouw tv in je eigen sportschool. Met je afstandsbediening kan je on-demand kiezen uit meer dan 1.000 work-outs voor het hele gezin. Je kunt het gebruiken op je tv via KPN, Ziggo, Delta, Caiway en op de Smart TV’s van Samsung, LG en Philips. Natuurlijk kun je Fit at Home ook online gebruiken op alle devices, laptop, tablet en telefoon.

  • Moet ik mijn Fit at Home maandabonnement zelf opzeggen?

    Nee, het maandabonnement stopt automatisch. Je kunt dit ook terug zien in ‘Mijn account’.