Ik heb een lot gekocht

Veelgestelde vragen over lotnummers en incasso’s

  • Ik heb een lot gekocht, maar ik zie geen afschrijving?

    Het kan gebeuren dat:
    • Er verkeerde gegevens zijn ingevuld
    • De vereniging vergeten is uw machtiging te verwerken
    • De lotenverkoper te laat is geweest met het inleveren van het boekje, waardoor de vereniging de machtiging niet heeft kunnen verwerken
    • Er een stornering is geweest omdat de rekening niet toegankelijk was voor een afschrijving door bijvoorbeeld een incassoblokkade, te weinig saldo o.i.d.

    Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.

  • Wanneer is het bedrag geïncasseerd?

    Verkochte loten kunnen vanaf half september tot begin december worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.

  • Waar vind ik mijn lotnummer?

    U vindt uw lotnummer op het bankafschrift van uw incasso en wanneer u ook een e-mailadres heeft ingevuld bij uw aankoop, dan ontvangt u ook een e-mail met uw lotnummer. Dit geldt voor zowel voor aankopen middels het machtigingsformulier in het verkoopboekje als ook voor het kopen van online loten.

    Heeft u meer dan één lot gekocht, dan ontvangt u een lotenrange (bijvoorbeeld 12345 t/m 12348 = 4 loten). Heeft u met contante betaling een papieren lot gekocht? Dan staat het lotnummer op het lot zelf.

  • Wanneer wordt het aankoopbedrag afgeschreven?

    Wanneer u online een machtigingsformulier heeft ingevuld, dan zal de incasso van €3,- per lot plaatsvinden op de dinsdag of vrijdag daarop volgend. Heeft u met pen een machtigingsformulier in het verkoopboekje ingevuld? Dan is de incassodatum afhankelijk van de verwerkingsdatum van de betreffende vereniging waarvan u het lot heeft gekocht. Zij dienen namelijk uw machtiging zelf te verwerken. Dat kunnen zij pas doen op het moment dat de verkoper het verkoopboekje heeft ingeleverd, uiterlijk eind november.

  • Ik heb de incasso per ongeluk gestorneerd

    Wanneer u per ongeluk de incasso heeft gestorneerd, dan ontvangt u van ons een email dat de Grote Clubactie niet heeft kunnen incasseren. U wordt dan gevraagd om de aankoop nogmaals te doen. Wij zullen namelijk zelf niet opnieuw proberen te incasseren en u kunt het bedrag niet overmaken naar de Grote Clubactie.

  • Ontvang ik bij aankoop van een Superlot ook een factuur?

    Heeft u een Superlot gekocht, dan kunt u bij de betreffende vereniging vragen naar de factuur. Het ingevulde aankoopformulier van het Superlot volstaat als factuur. Heeft u online een Superlot gekocht, dan kan de vereniging naar u een aankoopformulier mailen of overhandigen.

  • Waarom moet ik een e-mailadres invullen bij de aankoop van een lot?

    Een e-mailadres is nodig om u een lotnummer toe te sturen en om u op de hoogte te brengen indien u in de prijzen bent gevallen. Bij het invullen van een machtigingsformulier met pen in een verkoopboekje is een e-mailadres niet verplicht. U kunt dus zelf bepalen of u uw e-mailadres wilt delen. Wij gaan u geen e-mails sturen anders dan met uw lotnummer, de trekkingsuitslag en eventueel bij een stornering.

  • Ik heb een incassoblokkade, wat moet ik doen?

    Zodra u hebt ingesteld dat alle incasso’s geblokkeerd worden dan kunt u twee dingen doen:
    1. U kunt de blokkade in z’n geheel verwijderen
    2. Wilt u de blokkade behouden dan kunt u ervoor kiezen om de Nationale Grote Clubactie te Tilburg op de goedkeuringslijst te zetten d.m.v. het incassant ID: NL29ZZZ180518800000
    Hoe dit precies werkt is per bank verschillend, dit kunt u vaak opzoeken op de website van uw bank of telefonisch opvragen.

  • Ik ben vergeten de naam van de verkoper in te vullen, kan dit nog gewijzigd worden?

    Loten die online worden gekocht, via de QR-code of verkooplink, kunnen niet meer worden gewijzigd. Kopergegevens kunnen zowel door de vereniging als door de Grote Clubactie niet aangepast worden.

  • Kan ik het aantal loten dat ik gekocht heb nog wijzigen?

    Dit aantal kunt u niet wijzigen. Zodra de incasso heeft plaatsgevonden en het bedrag van uw rekening is afgeschreven kunt u de betaling storneren/terugboeken. De lotnummers vervallen dan. Via clubactie.nl/lot kunt u opnieuw het gewenste aantal loten kopen.

  • Ik heb een lot gekocht maar geen bevestigingsmails ontvangen.

    Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail in de ongewenste mail is gekomen of dat u een typefout heeft gemaakt in het e-mailadres. Dit is geen probleem. Uw lotnummer(s) staan ook op uw bankafschrift bij de betaling van de loten. Wilt u in december weten of u een prijs heeft gewonnen? Vanaf woensdag 7 december 2022 kunt u de lotnummers checken via onze lotchecker op clubactie.nl.

Prijzen en uitslag

Veelgestelde vragen over de trekkingsdatum, geldigheid van je lot en de prijzen

  • Hoe lang is mijn lot geldig om mijn prijs te innen?

    Een lot is 1 jaar geldig vanaf de trekkingsdatum. Koopt u in 2022 een lot? Dan is uw lot tot 6 december 2023 geldig.

  • Ik heb een e-mail ontvangen dat ik een prijs heb gewonnen, maar ik heb geen loten gekocht.

    Wanneer u een e-mail heeft ontvangen waarin staat dat u in de prijzen bent gevallen, maar geen loten heeft gekocht, kunt u deze e-mail beschouwen als niet verzonden. Alleen de lotnummers die geïncasseerd zijn, zijn meegegaan in de trekking.

  • Ik heb een prijs gewonnen, waar vind ik mijn controlecode om mijn prijs te innen?

    Uw controlecode treft u aan in de email die u van ons ontvangen heeft. Heeft u geen email ontvangen dan gebruikt u de laatste 5 cijfers van uw rekeningnummer vanwaar de aankoop van het lot ook is geïncasseerd. Heeft u een papieren lot? Dan staat de controle linksonderin op uw lot vermeld.

  • Het lukt niet om mijn prijs te innen, wat moet ik nu doen?

    Wellicht gebruik je een onvolledig lotnummer. Controleer of het lotnummer in de omschrijving van je bankafschrift nog doorloopt op de volgende regel en gebruik het volledige lotnummer om te controleren of er een prijs op is gevallen.

  • Wanneer is de trekking?

    De trekking van de Grote Clubactie 2022 vindt plaats op 6 december 2022. Dit geldt ook voor de Superlot trekking.
    Vanaf 7 december 2022 publiceren wij de uitslag op onze website: Prijzen en Uitslag

  • Wat zijn de prijzen?

    Er zijn verschillende leuke en mooie prijzen te winnen. Zo is de hoofdprijs € 100.000,– de tweede prijs een auto, namelijk een Skoda Kamiq en de derde prijs een Keuken Kampioen cheque t.w.v. €10.000,- Klik hier voor een overzicht van alle prijzen.

  • Hoe kan ik zien of ik iets gewonnen heb?

    Vanaf 7 december 2022 treft u op onze website de Lotchecker aan, hier kunt u uw lotnummer invullen om te controleren of u in de prijzen bent gevallen. Ook staat hier de trekkingsuitslag als PDF bestand. Wanneer u een e-mailadres heeft ingevuld bij het kopen van een lot, ontvangt u van ons op 7 december een e-mail als u een prijs hebt gewonnen.

  • Ik heb een prijs gewonnen, wanneer ontvang ik deze?

    Indien u in de prijzen bent gevallen, dient u uw prijs te verzilveren via de Lotchecker op onze website. Instructies hiertoe staan duidelijk aangegeven en kunnen verschillen per prijs. U ontvangt daarna zo snel mogelijk uw gewonnen prijs.

  • Ik heb een Pathé Thuis kadocode gewonnen, op welke films en tot wanneer kan ik deze inleveren?

    Je kadocode is te gebruiken t/m 30 november 2023 en is in te wisselen op alle films behalve Premium- en koopfilms.

  • Ik heb een Fit at Home code gewonnen, hoe werkt dit?

    Met Fit at Home verander je jouw tv in je eigen sportschool. Met je afstandsbediening van je tv kan je on-demand kiezen uit meer dan 1000 workouts die sporten leuker en makkelijker maakt. Je kunt het gebruiken op je tv via KPN, Ziggo, Delta, Caiway en op de Smart TV’s van Samsung, LG en Philips. Natuurlijk kun je Fit at Home ook online gebruiken op alle devices, laptop, tablet en telefoon.

  • Ik heb mijn Kaartje2Go code gebruikt voor een kaartje goedkoper dan €4,15. Kan ik van het restant nog een kaartje bestellen?

    Nee, dat kan niet. De code is slechts 1 keer te gebruiken en dit is geen tegoed.

  • Ik heb een duurdere kaart en kom boven de € 4,15 uit. Hoe werkt het dan?

    In dat geval wordt dit bedrag verrekend als korting op jouw totaalbedrag.

  • Ik heb meerdere Kaartje2Go codes gewonnen, kan ik deze korting stapelen?

    Nee, dat kan niet. Iedere code is is geldig voor één losse bestelling.