Geschiedenis

Sinds 1972 helpt de Nationale Stichting Grote Clubactie clubs en verenigingen om hun doelen werkelijkheid te maken. Wij organiseren daarom een jaarlijkse loterij, waarvan 80% van de opbrengst rechtstreeks naar de loten verkopende clubs gaat. Wij zien het als onze taak om mee te bouwen aan een gezond verenigingsleven in Nederland. Verenigingen en clubs zijn namelijk onmisbaar in onze maatschappij en dragen bij aan de gezondheid en het welzijn van mensen, jong en oud. Iedereen die ons en de deelnemende clubs steunt, op welke manier dan ook, dragen wij een warm hart toe.

De Grote Clubactie vierde in 2022 haar 50-jarig bestaan en dat lieten we niet zomaar voorbij gaan. Bekijk hier hoe wij dit bijzondere jubileum vierden.

Pierre Claessens en Gerrit van den Broek oprichters Nationale Grote Clubactie 1972
Pierre Claessens (rechts) en compagnon Gerrit van den Broek oprichters Nationale Grote Clubactie 1972

Doelstelling

De Grote Clubactie bestaat als sinds 1972. Als organisatie houd je het zo lang vol als je kwaliteit blijft leveren, maar vooral ook als je blijft meebewegen met wat er in de maatschappij gebeurt, op het menselijke vlak, op verenigingsniveau en in technologische ontwikkelingen. We stellen het bestaansrecht en het voortbestaan van de Grote Clubactie veilig als we (blijven) aansluiten op wat clubs en verenigingen, maar ook lotenkopers, van ons verwachten. En als we gebruik maken van moderne en technologische mogelijkheden om ons daarin te ondersteunen. De loterij van de Grote Clubactie is met de Supportactie loterij het hart van de Nationale Grote Clubactie.

Groot(s) door eenvoud

De Grote Clubactie 2.0 staat voor groots door eenvoud, in ons aanbod, in onze communicatie en in onze organisatie. Met een aanbod dat het voor clubs, lotenverkopers én lotenkopers eenvoudig maakt om deel te nemen aan de loterij(en), verwachten we een groei in deelnemende clubs én verkochte loten. Die groei stimuleren we door onze communicatie eenvoudig en effectief te houden, met heldere informatie en ondersteuning, via kanalen op een manier die past bij ons, de clubs en alle andere betrokkenen. Onze kleinschalige organisatie blinkt uit in grootsheid door goede samenwerkingsverbanden, onze betrokkenheid bij de clubs en de eenvoud in onze processen. Met deze strategie zetten we in op de transformatie van de Grote Clubactie van incidenteel binden naar structurele verbindingen. Waar we jaarlijks veel (moeten) investeren in het eenmalig binden van verenigingen aan de actie, zetten we nu in op permanente verbindingen met zowel clubs als lotenkopers.

Marktgeoriënteerde organisatie

Het kader voor deze strategie wordt gevormd door de al eerder ingezette koers naar de marktgerichte organisatie die we willen en moeten zijn. Dat betekent dat we de markt en haar behoeften kennen en daar tijdig en flexibel op inspelen met passend aanbod (productmanagement). We kennen het deelname- en lotenpotentieel en weten onze doelgroepen efficiënt en effectief te bereiken om dat potentieel om te zetten naar (voorspelbare) deelname en lotenverkoop (marktbewerking). We zijn de professionele organisatie die verenigingen en externe loterijen klant- en servicegericht ondersteunt en bedient.

Nationale Stichting Grote Clubactie

Bezoekadres

Apennijnenweg 16, 5022 DV Tilburg

Postadres

Postbus 440, 5000 AK Tilburg

Telefoon

013 – 455 28 25

E-mail

info@clubactie.nl

SBI-code: 88999 | RSIN-nr: 009581686

Beloningsbeleid

De Grote Clubactie kent een beloningsbeleid. Ben je benieuwd hoe dit in z’n werk gaat? Lees ons beloningsbeleid.

Vergunning

De Kansspelautoriteit heeft aan Stichting Samenwerkende Non-profit Loterijen (SNL), waarvan de Grote Clubactie/SupportActie onderdeel is, een vergunning verleend op 6 oktober 2021 onder kenmerk: 300115/14479. Deze vergunning is geldig voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2026. Voor meer informatie: www.ssnl.nl ”Speel bewust 18+”