Meedoen met de Grote Clubactie

Veelgestelde vragen over deelname aan de Grote Clubactie:

Meedoen met de Grote Clubactie

Veelgestelde vragen over deelname aan de Grote Clubactie:

  • Hoe meld ik mijn vereniging aan?

    Aanmelden kan via clubactie.nl/inschrijven. Bellen kan natuurlijk ook: 013-455 28 25. Na inschrijving ontvang je van ons een e-mail met inloggegevens, hiermee kan je jullie actie vervolgens gaan opzetten.

  • Hoeveel geld kunnen wij ophalen?

    Een lot kost €3,- per stuk en hiervan gaat 80% naar jullie clubkas. Wil jij zien wat jullie vereniging zou kunnen ophalen? Hiervoor hebben we handige rekenmodule voor je ontwikkeld,  je ziet direct wat de Grote Clubactie jullie kan opleveren.

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname?

    Deelname is gratis. Pas wanneer je verkoopmaterialen gaat bestellen, belasten wij de verzendkosten hiervan door. (max. € 7,50 verzendkosten per bestelling) en wanneer je hogere oplages wilt ontvangen worden deze doorbelast. Je hebt dus zelf in de hand of en hoeveel kosten je wilt maken.

  • Tot wanneer kan ik onze vereniging inschrijven?

    Inschrijven kan te allen tijde.  Ons advies is om je uiterlijk 2 weken voor aanvang van de actie in te schrijven en jullie verkoopmateriaal te bestellen. Zo heb je alles op tijd binnen om op de landelijke startdatum te beginnen met de lotenverkoop.  Je kan ook nog na aanvang van de start inschrijven (en bestellen). Jullie verkoopperiode is dan alleen iets korter.

  • Op welke manier verkoop je loten?

    Loten verkopen kan op verschillende manieren. Er zijn 4 verkoopmethodes  beschikbaar. Verkoopboekjes met QR-code met eenmalige machtiging, online verkoopSuperloten en papieren loten verkoop (contante betaling).

    TIP: Voor een hoge opbrengst combineer je verschillende verkoopmethodes.

  • Wanneer start de actie?

    De start van de actie is op zaterdag 24 september 2022. Op die dag starten alle deelnemende verenigingen door heel Nederland met de verkoop van hun loten. Je kunt niet eerder met de verkoop van de loten starten. De trekking is op 6 december 2022. Dus je hebt circa 8 weken de tijd om loten te verkopen. Houd de Clubactie agenda goed in de gaten voor bepaalde deadlines.

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Het bestellen van verkoopmateriaal kan vanaf 14 maart 2022 via jullie “Mijn Grote Clubactie omgeving. Gebruik je inloggegevens om via onze website in te loggen. Hier ga je naar ‘mijn bestellingen’’ en vervolgens naar ‘ plaats bestelling”.  Naast bestellen kan je hier ook aangeven dat jullie uitsluitend met online verkoop mee willen doen.

    Je kunt ook telefonisch een bestelling plaatsen door te bellen met 013-4552825 of een mail te sturen naar: info@clubactie.nl

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Afhankelijk vanaf wanneer je jullie bestelling plaatst, worden de eerste bestellingen vanaf woensdag 14 september 2022 bezorgd. Zo heb je ruim de tijd om verkoopboekjes en/of loten uit te delen en alles voor te bereiden.

    (na)Bestellen kan natuurlijk ook tijdens de actie. De bestelling zal dan binnen 3 werkdagen worden geleverd.

Ik ben de Clubactie coördinator van onze vereniging

Veelgestelde vragen voor het organiseren van jullie Grote Clubactie:

Ik ben de Clubactie coördinator van onze vereniging

Veelgestelde vragen voor het organiseren van jullie Grote Clubactie:

  • Wat wordt er van mij als coördinator verwacht?

    Als coördinator organiseer je de Clubactie voor jouw vereniging. Dat wil niet zeggen dat je alles alleen hoeft te doen. Vorm eventueel een werkgroep(je) en bedenk samen hoe jullie de verkoop van loten gaan aanpakken. Denk daarbij aan het bepalen van een doel, welke verkoopmethodes jullie gaan inzetten en wie waar verantwoordelijk voor is. Kijk hiervoor ook eens in het Stappenplan.

  • Wat is ‘Mijn Grote Clubactie’

    Wanneer je deelneemt aan de Grote Clubactie, ontvang je van ons inloggegevens. Met deze inloggegevens log je via onze website in en kom je in jullie  “Mijn Grote Clubactie” omgeving terecht.
    In deze omgeving staan o.a. jullie clubgegevens,  bestellingen, de historie van verkochte loten van andere jaren én hier registreer je ook de verkochte loten.

    De gegevens die in deze omgeving staan, zijn alleen in te zien door degene die de inloggegevens bezit. Je kunt de inloggegevens delen met de leden uit de werkgroep, zodat ook zij inzage hebben in jullie “Mijn Grote Clubactie” omgeving.

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt

    Indien je de inloggegevens kwijt bent van jullie vereniging, dan kun je deze opvragen per mail info@clubactie.nl of telefonisch 013-455 28 25.

  • Wat zijn persoonlijke verkooppagina’s?

    Buiten onze vertrouwde verkoopmethodes, prijzenpakket en winacties, zijn er ook  persoonlijke verkooppagina voor jullie lotenverkopers beschikbaar. Leden kunnen inloggen op hun eigen verkooppagina. Hier zien ze o.a. een online lotenmeter, kunnen ze badges verdienen en zien ze tips & tricks voor een succesvolle verkoop. Voor meer info kijk je op clubactie.nl/lotenmeter.
    Door gebruik te maken van deze persoonlijke pagina’s wordt het motiveren van je leden nog makkelijker én levert de lotenverkoop gemiddeld 80% meer opbrengst op.

  • Hoe is onze vereniging te vinden op de algemene verkooppagina clubactie.nl/lot?

    Maken jullie gebruik van de verkoopboekjes, papieren loten en/of Superloten dan zijn jullie automatisch al te vinden op de algemene verkooppagina. Maken jullie alleen gebruik van de online verkoopmethode? Geef dit dan aan  in de “Mijn Grote Clubactie” omgeving. Na 1 werkdag is jullie vereniging te vinden op de algemene verkooppagina.

  • Hoe maak ik persoonlijke verkooppagina’s aan voor mijn leden?

    Om voor ieder lid een eigen persoonlijke verkooppagina aan te maken, dien je een lijst te uploaden met je verkopende leden. Dit doe je door in te loggen op “Mijn Grote Clubactie” en vervolgens op deelnemende leden te klikken. Zodra je de lijst hebt geüpload, wordt er voor iedere verkoper een persoonlijke verkooppagina aangemaakt, in de vorm van zowel een link als QR code. Bekijk de instructiefilmpjes voor het verkoopboekje en de online verkoopmethode en zie stap voor stap hoe het werkt.

  • Wanneer ontvangen wij de opbrengst van alle verkochte loten?

    Voor de actie van 2022 geldt: eind januari 2023 ontvangen jullie de totaalopbrengst van al jullie verkochte loten. De eventuele opbrengst van papieren loten hebben jullie direct na verkoop al in bezit.

  • Wat zijn de voordelen van een Superlot?

    Een Superlot vertegenwoordigt 50 loten ineen. Door het verkopen van Superloten maak je dus flinke klappers want een Superlot kost €150,- en ook hiervan gaat 80% (dus €120,-) naar jullie clubkas. Het verkopen van Superloten kan je zien als een vorm van “mini sponsoring”. Je verkoopt ze bijvoorbeeld aan de bakker op de hoek, andere bedrijven in de buurt, of aan een (senioren)team van je vereniging. In “Mijn Grote Clubactie” omgeving staat ook een aparte Superloten-verkooplink voor je klaar zodat je ze ook makkelijk online kunt verkopen. Lees meer

  • (hoe lang) Moet ik de ingeleverde verkoopboekjes bewaren?

    De ingeleverde (ingevulde) verkoopboekjes dien je 14 maanden te bewaren. Machtigingen kunnen namelijk nog 14 maanden worden opgevraagd door de betreffende koper.  Heb je met de actie van 2022 meegedaan? Dan bewaar je de verkoopboekjes dus t/m februari 2024.

  • Hoe doen mijn leden mee met de win-acties?

    Leden kunnen zich via de website aanmelden voor de win-acties.

Privacy en voorwaarden

Veelgestelde vragen over gegevens van leden en kopers

Privacy en voorwaarden

Veelgestelde vragen over gegevens van leden en kopers:

  • Voor wie zijn de gegevens van mijn leden inzichtelijk?

    Deze gegevens zijn alleen voor jou als vereniging zichtbaar en toegankelijk via jullie persoonlijke inloggegevens. Op de online verkooppagina worden jullie leden alleen met voornaam en eerste letter van de achternaam getoond zodat een lotenkoper kan kiezen van wie hij of zij een lot koopt. De naam van de verkoper staat wel op het bankafschrift van de koper, zodat de lotenkoper weet van wie hij/zij een lot heeft gekocht.

  • Waarom moet de koper een e-mailadres invullen bij aankoop van een lot?

    Een e-mailadres is nodig om de koper een lotnummer toe te sturen en op de hoogte te brengen indien ze in de prijzen zijn gevallen. Bij het invullen van een machtigingsformulier met pen in een verkoopboekje is een e-mailadres niet verplicht. Ze kunnen dus zelf bepalen of ze een e-mailadres willen delen. Wij gaan de kopers geen e-mails sturen anders dan met het lotnummer, de trekkingsuitslag en eventueel een storneringsmelding.

  • Grote Clubactie & AVG

    Wil je meer weten kijk dan voor een uitgebreide toelichting op clubactie.nl/gegevens

  • Vergunning Grote Clubactie

    Als vereniging hoeft u zelf geen vergunning aan te vragen voor het verkopen van loten. De Kansspelautoriteit heeft aan de Grote Clubactie een vergunning verleend op 6 oktober 2021 voor de duur van 5 jaar. Deze vergunning is geldig voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2026. Voor meer informatie zie: www.ssnl.nl

  • Algemene voorwaarden

    Kijk voor de algemene voorwaarden op onze website. Hier tref je onder andere ook het deelnemersreglement, Deelnamevoorwaarden GDO (Goede Doelen Organisatie) en Privacy voorwaarden aan.

Hebben jouw leden of de kopers vragen over de actie?