Gebruik het filter om sneller een antwoord op jouw vraag te vinden. Geen antwoord gevonden? Neem contact op met onze servicedesk.

Op woensdag 9 december vond de trekking van de Grote Clubactie 2020 plaats onder toeziend oog van de notaris. Naast de trekking van de Grote Clubactie-loterij, vond op deze dag ook de trekking van het Superlot plaats. Bekijk hier de trekkingsuitslag.

Vanaf donderdag 10 december 2020, een dag na de trekking, kun je jouw lot checken op onze Lotchecker en is de trekkingsuitslag te vinden op de website. Ga direct naar de Prijzen en Uitslag pagina

  1. Als je het lot hebt betaald via een eenmalige machtiging, verzilver jouw prijs dan via https://lotchecker.clubactie.nl/.
  2. Indien je contant hebt betaald en een prijs van Bookchoice, Greetz, Smartphoto en/of Masita hebt gewonnen, verzilver jouw prijs dan via https://lotchecker.clubactie.nl/.
  3. Indien je contant hebt betaald en een overige prijs hebt gewonnen, maak je een kopie van jouw winnende lot en stuur je het origineel, samen met een begeleidende brief met je NAW-gegevens, in een voldoende gefrankeerde envelop naar: Nationale Grote Clubactie, Postbus 440, 5000 AK Tilburg. Vermeld in een begeleidende brief in blokletters jouw naam en adres. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis.

Heb je een van de volgende prijzen gewonnen?

  • Hoofdprijs € 100.000,-
  • Auto Seat mii electric, 4 jaar zorgeloos rijden
  • Reischeque luxe campingvakantie met Vacansoleil t.w.v. € 2.500,-
  • Fiets Matrabike t.w.v. € 1.000,-
  • Reischeque luxe campingvakantie met Vacansoleil t.w.v. € 750,-
  • 3-daagse minicruise New Castle met DFDS voor 4 personen

Stuur dan naast je NAW-gegevens en je originele lot ook een kopie van je identiteitsbewijs mee en je IBAN (IBAN alleen indien je een geldprijs hebt gewonnen).

Heb je een prijs van Bookchoice, Greetz, Smartphoto en/of Masita gewonnen dan hoef je je lot niet op te sturen, je kunt dan de controlecode* gebruiken voor het innen van je prijs.

*Je kunt je controlecode vinden via één van onderstaande mogelijkheden.

  • Heb je het lot gekocht via eenmalige machtiging? Uiterlijk 15 december heb je van ons een bijschrijving van € 0,01 ontvangen op het rekeningnummer waarvan het lot destijds geïncasseerd is. In de omschrijving van deze bijschrijving kun je de controlecode vinden. Deze controlecode bestaat uit maximaal 7 karakters.
  • Heb je het lot contant betaald? De controlecode staat links onderaan op je lot naast de barcode. De controlecode bestaat uit maximaal 7 karakters. (Let op: je hoeft je lot dus niet op te sturen naar de Grote Clubactie)

Ja, iedereen, van elke leeftijd, mag loten verkopen. Wel zijn sommige verkoopmethodes meer geschikt voor jonge lotenverkopers (denk aan de verkoopmethodes: eenmalige machtiging en contant). Terwijl andere verkoopmethodes ideaal zijn voor volwassen leden binnen je club (denk aan de verkoopmethodes: Superlot en Online). Klik hier voor meer info over de verkoopmethodes.

Iedere vereniging kan gratis gebruik maken van een eigen online omgeving waar kopers eenvoudig en snel loten kunnen kopen.

  • De link naar jullie clubpagina kun je vinden in ‘Mijn Grote Clubactie’ bij ‘Online verkoop’ onder ‘Stap 1’. Deze link kan simpelweg gedeeld worden via social media en andere online kanalen.
  • Je kunt bij ‘Stap 2’ ook een persoonlijke verkooplink voor jullie verkopers aanmaken en hen via deze e-mailtool de persoonlijke link toesturen. Zo kun je precies zien welke verkoper hoeveel loten online heeft verkocht.

Bekijk ook eens deze pagina, waarin alles over het online verkopen van loten wordt uitgelegd.

Ja, personen woonachtig in Nederland met buitenlandse IBAN-rekening mogen meespelen met onze loterij. Op onze huidige machtigingsformulieren kunnen zowel NL, BE en DE rekeningnummers worden ingevuld. Ook in de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving kunnen deze machtigingen gewoon worden ingevoerd.

Deelnemende clubs die met eenmalige machtiging, online lotenverkoop en Superloten (via eenmalige machtiging) hebben meegedaan tijdens de actie van 2020, ontvangen de opbrengst van de loten in januari 2021 op hun rekening. Bekijk hier de berekening van de afdracht.

Alle verkochte loten zijn zichtbaar bij “verkochte loten” achter de inlog. Als de deelnemende leden zijn toegevoegd (bij deelnemende leden) en de koper heeft de verkoper geselecteerd, dan worden de verkochte loten automatisch gekoppeld aan de verkoper. Op deze manier kun je zien hoeveel loten een verkoper in totaal heeft verkocht.

De verenigingsgegevens zijn opgehaald uit de Mijn Grote Clubactie-omgeving. Voor de plaatsnaam is uitgegaan van de vestigingsplaats van de vereniging. Deze gegevens kan de vereniging aanpassen via ‘Mijn Grote Clubactie’.

Verenigingen kunnen dus hun naam aanpassen om vindbaar te zien op clubactie.nl/lot:

  1. Log in bij de ‘mijn grote clubactie’ omgeving
  2. Ga naar online verkoop in het menu
  3. Klik op: optimaliseer pagina
  4. Pas je gegevens aan

Het duurt ongeveer 15 minuten voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.

Mocht je hier nog vragen over hebben, kun je contact opnemen met info@clubactie.nl.

In de Mijn Grote Clubactie-omgeving staan de verkochte loten. Hier kun je zien hoeveel loten er verkocht zijn via online (O) en via eenmalige machtiging (E). Het specifieke verkoopmiddel is helaas niet zichtbaar.

De nieuwste smartphones hebben tegenwoordig de mogelijkheid om direct vanuit de camera-functie een QR-code te scannen. Hier heb je dus geen aparte QR-code scanner App voor nodig. Je kunt ook direct gaan naar clubactie.nl/lot.

Nee, de QR-code dient alleen als link naar het webformulier om een lot te kopen. Zo kunnen kopers snel naar de digitale verkoopomgeving gaan. De betaling van een lot gaat via een eenmalige machtiging en dus niet via internetbankieren.

Loten van de Grote Clubactie zijn één jaar geldig. De loten van 2019 zijn geldig tot en met 10 december 2020. De loten van 2020 zijn geldig tot en met 8 december 2021.

Verkoopboekjes dien je, wettelijk bepaald, een jaar te bewaren. De verkoopboekjes van 2020 dien je te bewaren t/m 10 december 2021. (De boekjes van 2019 dien je te bewaren t/m 12 december 2020.)

Heb je jouw inloggegevens niet meer? Bel 013 – 455 28 25 of mail naar info@clubactie.nl. Vermeld wél altijd, indien mogelijk, je registratienummer.

Heb je nog géén bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Dan kun je het rekeningnummer van jouw vereniging eenvoudig wijzigen als je een eerste bestelling plaatst. Je past dan in de bestelprocedure (bij betaalgegevens, bij stap 2) de tenaamstelling en het rekeningnummer aan en klikt op ‘bestelling versturen’. Het rekeningnummer is dan direct aangepast in ons systeem. Je ziet het juiste rekeningnummer vervolgens ook terug bij jouw ‘Clubgegevens’ in je online inlogomgeving.

Heb je al een bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Om het rekeningnummer van jouw vereniging te wijzigen na het plaatsen van een bestelling, kun je mailen naar info@clubactie.nl. Vergeet daarbij niet om een bewijs van het betreffende rekeningnummer toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie/scan van je bankafschrift waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Het team van de Grote Clubactie zal na controle de wijziging doorvoeren en de wijziging aan jou bevestigen.

De clubcoördinator krijgt begin oktober een e-mail, van de Grote Clubactie, met daarin de informatie over de 20-loten-actie en waar de waardebon te vinden is. Ook kun je de 20-loten-waardebon vinden achter de inlog in jullie ‘Mijn Grote Clubactie omgeving’.

De Grote Clubactie 2021 gaat landelijk van start op zaterdag 18 september 2021. Vanaf dat moment mogen de loten verkocht worden. Bekijk hier de volledige agenda.

Een vereniging kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.

Let op! Vergeet niet na je inschrijving je bestelling te plaatsen.

De grootte van een vereniging maakt niet uit. Zowel grote als kleine verenigingen doen mee aan de Grote Clubactie.

Nee, een KvK-nummer is niet nodig.

Indien er € 0,01 gestort is op uw rekening, afkomstig van de Grote Clubactie, wil dat zeggen dat u een prijs heeft gewonnen in de Grote Clubactie loterij. Bij de omschrijving van deze excasso staat uw winnende lotnummer en controlecode. Deze combinatie heeft u nodig om uw prijs te verzilveren.

Het kan gebeuren dat:

  1. De vereniging vergeten is uw machtiging te verwerken
  2. De lotenverkoper te laat is geweest met het inleveren van het boekje, waardoor de vereniging de machtiging niet meer heeft kunnen verwerken.
  3. Er een stornering is geweest omdat de rekening niet toegankelijk was voor een afschrijving door bijvoorbeeld te weinig saldo, een incassoblokkade e.d.

Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.

Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar een bedankbriefje. Het lotnummer staat bij de afschrijving op je bankafschrift zodra het bedrag geïncasseerd wordt.

Heb je een lot gekocht met eenmalige machtiging via het verkoopboekje of de online verkooplink? Dan tref je het lotnummer aan op het bankafschrift bij de omschrijving van de incasso. Heb je tijdens de online aankoop ook je e-mailadres ingevuld, dan ontvang je ook de lotnummers per e-mail.

Heb je een papieren lot contant gekocht? In dat geval kun je het lotnummer gewoon op je gekochte lot vinden.

Wanneer je voor je vereniging loten verkoopt, ontvang je een 20-loten-waardebon als je 20 loten of meer verkoopt. Je kunt je ook opgeven voor verschillende win-acties van de Grote Clubactie als lotenverkoper. Wat je hiervoor moet doen kun je lezen op pagina Win-acties.

Het kan zijn dat verenigingen zelf een verkoopwedstrijd organiseren of een vergoeding ter beschikking stellen. Dit is voor iedere vereniging vrij om te bepalen.

De Grote Clubactie eindigt in december, maar je bepaalt natuurlijk zelf als je eerder wilt stoppen met het verkopen van loten. Het kan ook zijn dat je vereniging de actie eerder stopzet. Lever na afloop van het verkopen je materialen weer in bij je vereniging

Wanneer de aankoop van een Superlot gezien wordt als advertentiekosten wel. Tip: maak samen met de koper een leuke foto, eventueel gecombineerd met een promotionele tekst/logo van het bedrijf, en plaats deze op jullie social media, website of hang hem in het clubhuis. Op deze manier adverteer je voor de Superlotkoper en kan hij/zij het Superlot als aftrekpost inzetten.

Je kunt alle methodes inzetten. Voor een hogere opbrengst adviseren wij zelfs meerdere verkoopmethodes te combineren, elk toegespitst op de leden binnen jullie club. Kies dus de methode(s) die het beste bij jouw vereniging past/passen.

Het papieren lot is het fysieke lot dat door de vereniging kan worden ingekocht voor €0,60. Vervolgens kunnen deze loten door de verenigingen worden verkocht voor €3,-.
Tip: vraag de koper de loten te betalen via een betaalverzoek.

Ja, dat kan. Wanneer de verkoper loten verkoopt via zijn/haar persoonlijke QR-code, staat zijn/haar naam al ingevuld op de verkooppagina. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de algemene QR-code of de code van de vereniging, kan de koper zelf de betreffende verkoper van de club selecteren. In beide gevallen wordt in ‘Mijn Grote Clubactie’ zichtbaar aan wie de verkochte loten gekoppeld zijn.

De QR-code die je vindt achter de inlog wel. In de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch een QR-code, bij online verkoop (vernieuwd), voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht.

De algemene QR-code op de verkoopboekjes, posters, bierviltjes e.d. niet, dit is een algemene QR-code die linkt naar een algemene verkooppagina. Op deze pagina hebben de kopers wel de mogelijkheid om de vereniging en verkoper op te zoeken.

In ‘Mijn Grote Clubactie’ kun je je deelnemende leden uploaden. Automatisch wordt er voor hen dan een persoonlijke QR-code aangemaakt, die je met je leden kunt delen.

Wanneer de verkoper loten verkoopt via deze persoonlijke QR-code, staat zijn/haar naam al ingevuld op de verkooppagina. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de algemene QR-code of de code van de vereniging, kan de koper zelf de betreffende verkoper van de club selecteren. In beide gevallen wordt in ‘Mijn Grote Clubactie’ zichtbaar aan wie de verkochte loten gekoppeld zijn.

Jazeker, het Superlot kan ook online worden gekocht via een aparte QR-code van jullie club (die leidt naar jullie Superlot-verkooppagina) of via clubactie.nl/superlotkopen.

Ja zeker. In ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch, bij online verkoop (vernieuwd), een QR-code voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht.

Ieder lot dat verkocht wordt heeft een uniek nummer. Dit kan alleen de lotenkoper zien via zijn of haar bankafschrift.

Ja zeker. In de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch een QR-code voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht. Deze QR-code kun je gemakkelijk downloaden en op jullie eigen website plaatsen.

Tip: Je kunt ook de verkooplink op jullie website plaatsen, deze link is ook te vinden in jullie ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving bij online verkoop.

Wanneer je de voornaam, de eerste letter van de achternaam en de teamnaam invoert voldoet de lijst aan de AVG regels.

De QR code op de poster (net als op de bierviltjes en in het verkoopboekje) is de algemene QR code en daarmee niet gekoppeld aan de club. Via deze code moet de koper dus eerst de betreffende vereniging opzoeken. Je kunt jullie persoonlijke QR-code van de club wel downloaden in ‘Mijn Grote Clubactie’, deze printen en vervolgens eroverheen plakken op de poster.

In ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving (deelnemende leden) kan vanaf heden in een paar simpele stappen een Excelbestand met de verkopers worden geüpload

De vereniging zelf kan niet zien of er prijzen zijn gevallen op de door hen verkochte loten. De kopers van de loten kunnen dit zelf nagaan door hun lot/loten te checken op een prijs via clubactie.nl/lotchecker.

Ja zeker, iedereen die de club een warm hart toedraagt kan zich inzetten door loten te verkopen. Tip: Voeg deze verkopers ook toe in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving.

Er is geen minimum aantal benodigde leden. Uiteraard geldt ook hier; hoe meer leden zich inzetten, hoe groter de opbrengst voor de club.

Via de online verkoop van loten staat bij gebruik van de verenigings-QR code en de persoonlijke QR codes, de naam van de vereniging al ingevuld. Bij gebruik van de algemene QR code, zoals in de verkoopboekjes en op de posters en de bierviltjes, wordt de koper verzocht de naam van de vereniging te selecteren en in te vullen.

Via online verkoop van loten staat, bij gebruik van de verenigings-QR code en de persoonlijke QR codes, de naam van de vereniging al ingevuld. Bij gebruik van de algemene QR code, zoals in de verkoopboekjes en op de posters en de bierviltjes, wordt de koper gevraagd om eerst de plaatsnaam te selecteren en vervolgens de clubnaam. Wanneer hij/zij de eerste paar letters (minimaal 3) van de vereniging heeft ingetypt verschijnt direct de juiste naam om te kunnen selecteren.

Ja zeker. Via de Toolbox en de promotie webshop in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving kun je diverse items downloaden, zoals posters, lotenmeter,
GIF-jes, banners, filmpjes, afbeeldingen, etc.

Voor de afname van verkoopboekjes geldt een minimale afname van 25 stuks, de eerste honderd verkoopboekjes zijn gratis bij jullie 1e bestelling! Daarna kosten de verkoopboekjes € 6,- per 25 stuks. Ook voor de afname van papieren/contante loten geldt een minimale afname van 25 stuks. De papieren loten koop je in voor € 0,60 per stuk.

De beschikbare promotiemiddelen kunnen direct met de verkoopmiddelen worden mee besteld in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving.

Via het verkoopboekje kunnen alleen de ‘gewone’ loten worden verkocht. Superloten kunnen digitaal worden verkocht d.m.v. de link van de vereniging naar de online omgeving voor de verkoop van het Superlot of via clubactie.nl/superlotkopen.

De niet-thuis-kaartjes zijn dit jaar te downloaden in de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving. Vervolgens kan de vereniging deze printen en verspreiden. Ze kunnen dus niet worden besteld.

De vereniging kan Superloten kosteloos bestellen, je betaalt alleen de verzendkosten en eventuele andere verkoopmaterialen van je totale bestelling.

De enige loten die vooraf ingekocht moeten worden zijn de papieren/fysieke loten. Deze worden ingekocht voor €0,60 per stuk en door de vereniging verkocht voor €3,-. Zowel de verkoopboekjes als de Superloten zijn gratis te bestellen en voor de verkoop van online loten is geen inkoop en/of bestelling nodig.

Voor het scannen van een QR code is een scanner vereist. Veel mobiele telefoons hebben deze ingebouwd wanneer de camera actief is. Het betalen van de loten via een bankieren app is enkel mogelijk wanneer een papieren lot wordt verkocht en de verkoper een betaalverzoek stuurt aan de koper.

Jazeker. De persoonlijke verkooplink en de QR-code kun je heel makkelijk downloaden en bijv. per mail naar alle leden doorsturen. Tip: Zijn ze in het bezit van hun persoonlijke verkooplink dan kunnen ze ook op hun eigen verkooppagina de QR-code downloaden.

Wanneer wij het bericht krijgen dat een vereniging te vroeg van start is gegaan dan worden zij hierop door onze organisatie aangesproken.

Het verkoopboekje bevat 24 eenmalige machtigingsformulieren. Per formulier kan er meer dan één lot worden gekocht.

Dat kan! De verkoopboekjes zijn bij te bestellen zolang de voorraad strekt. Na bestelling worden deze binnen 3 werkdagen geleverd.

Ja, via online verkoop is het aantal loten dat kan worden verkocht oneindig. De koper kan, zowel online als via het eenmalige machtigingsformulier in het verkoopboekje, aangeven meerdere loten te willen kopen.

In de agenda vind je alle belangrijke data omtrent de Grote Clubactie 2021.

De QR-codes zijn onbeperkt te scannen/gebruiken.

Nee, wanneer de verkoper van een lot (of meerdere loten) hiervan een bevestiging per mail ontvangt is het mailadres van de koper, i.v.m. privacy, niet zichtbaar.

Ja, het is niet verplicht een mailadres toe te voegen aan de verkopende leden, maar het is mogelijk om éénzelfde mailadres te koppelen aan meerdere leden/verkopers. Je kunt daarna gewoon zien wie het lot heeft gekocht omdat de registratie van de verkochte online loten is gekoppeld aan de ingevoerde naam van het lid en niet aan het mailadres.

Dat kan zeker, wanneer er meerdere verenigingen in een stad/dorp meedoen aan de Grote Clubactie. Tip: ga in overleg met de andere vereniging(en) en maak samen een straten-/wijkplan om de stad/het dorp onderling te verdelen.

Alleen personen binnen jullie vereniging die kunnen inloggen in de ‘Mijn Grote Clubactie-omgeving’ kunnen de gegevens van de leden zien. Anderen hebben hier geen toegang tot. De gegevens zijn eigendom van de vereniging. De vereniging is ook verantwoordelijk om deze gegevens te wijzigen en te verwijderen na afloop van de actie. Bekijk alle vragen en antwoorden over het gebruik van gegevens op clubactie.nl/gegevens

Als je zelf net op de pagina bent geweest, of kort daarvoor, dan is de knop tijdelijk weg. Openen via een andere browser of je geschiedenis wissen, zorgt ervoor dat knop weer zichtbaar is. Dit voorkomt namelijk dubbele aankopen, nieuwe kopers hebben hier trouwens geen last van.

Dit komt door het grote aantal loten die op de dag van de start verkocht zijn. Hierdoor kunnen niet alle loten direct verwerkt worden door het systeem. Normaal gesproken is de wachttijd voor verwerken korter maar door de grote hoeveelheid duurt het op dit moment iets langer.

Ja, ook tijdens de actie kunnen jullie nog starten met de online verkoopmethode. Het maakt dus niet uit als jullie al gestart zijn met de andere verkoopmethodes.

Zijn jullie nog helemaal niet gestart? Geen probleem, ook dan kun je snel en eenvoudig starten met loten verkopen. Achter de inlog kun je de online verkoopmethode klaarzetten en verkoopmateriaal (bij)bestellen.
(heb je geen inloggegevens? Neem dan contact met ons op)

Wilt u een overzicht per verkoper wie 20 of meer loten heeft verkocht?
Maak dan een export van alle verkochte loten en kijk in het 2e tabblad voor de totaal-aantallen verkochte loten per verkoper.

Tip: opent de export niet automatisch in Excel, open dan eerst een leeg Excel en sleep het bestand vanuit je downloads naar het openstaande excelblad. Het document toont dan vanzelf op de juiste manier.