Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten.
Digitale cheque voor je vereniging
4 december ontvangen de verenigingen hun digitale cheque per mail. Benieuwd hoe het bedrag berekend is? Bekijk de uitleg via onderstaande button:
Gebruik het filter om sneller een antwoord op jouw vraag te vinden. Geen antwoord gevonden? Neem contact op met onze servicedesk.
Hoe verwijder ik een dubbel ingevoerde machtiging?
Je klikt op de betreffende aankoop en vervolgens zet je het lotenaantal op 0. Dit kan alleen als de incasso nog niet heeft plaatsgevonden.
Moet ik losse loten ook registeren?
Losse, ook wel contante loten, dien je NIET te regsiteren op de website.
Wanneer is de trekking?
Op woensdag 9 december vindt de trekking van de Grote Clubactie 2020 plaats onder toeziend oog van de notaris. Naast de trekking van de Grote Clubactie-loterij, vindt op deze dag ook de trekking van het Superlot plaats.
Hoe weten de kopers of ze een prijs hebben gewonnen?
Vanaf donderdag 10 december 2020, een dag na de trekking, kun je jouw lot checken op onze Lotchecker en is de trekkingsuitslag te vinden op de website. Ga direct naar de Prijzen en Uitslag pagina
Iemand heeft een prijs gewonnen, en nu?
Heb je een van de volgende prijzen gewonnen?
Stuur dan naast je NAW-gegevens en je originele lot ook een kopie van je identiteitsbewijs mee en je IBAN (IBAN alleen indien je een geldprijs hebt gewonnen).
Heb je een prijs van Bookchoice, Greetz, Smartphoto en/of Masita gewonnen
Heb je een prijs van Bookchoice, Greetz, Smartphoto en/of Masita gewonnen dan hoef je je lot niet op te sturen, je kunt dan de controlecode* gebruiken voor het innen van je prijs.
*Je kunt je controlecode vinden via één van onderstaande mogelijkheden.
Mag iedereen, van elke leeftijd, loten verkopen?
Ja, iedereen, van elke leeftijd, mag loten verkopen. Wel zijn sommige verkoopmethodes meer geschikt voor jonge lotenverkopers (denk aan de verkoopmethodes: eenmalige machtiging en contant). Terwijl andere verkoopmethodes ideaal zijn voor volwassen leden binnen je club (denk aan de verkoopmethodes: Superlot en Online). Klik hier voor meer info over de verkoopmethodes.
Wat kan ik doen als loten worden gestorneerd (en ik dus een rood kruisje zie bij ‘Verkochte loten’ in ‘Mijn Grote Clubactie’)?
In het overzicht kun je ook gemakkelijk filteren op jaar, verkoper, team en status van de incasso. Zo kun je bijvoorbeeld goed bijhouden welke verkoper het meeste heeft verkocht. Ook kun je zien wat de status van de incasso is. Alle loten waarbij het niet gelukt is om te incasseren hebben status ‘Mislukt’.
Nieuw dit jaar! Als de koper een e-mailadres heeft ingevuld, krijgt hij/zij automatisch een mail dat de incasso mislukt is met de vraag of hij/zij alsnog een lot van jullie vereniging wil kopen. Als de koper opnieuw een lot koopt, verschijnt deze vanzelf in jullie overzicht bij ‘Verkochte loten’.
Let op: Als er bij ons geen e-mailadres bekend is, kun je het beste via de verkoper contact zoeken met de koper om te vragen of hij/zij alsnog een lot van jullie vereniging wil kopen.
Wat moet ik doen als iemand binnen mijn vereniging een Superlot heeft verkocht?
Verkochte Superloten registreer je, net als verkochte loten via eenmalige machtiging, in ‘Mijn Grote Clubactie’ bij ‘Verkochte loten’. Kies voor de blauwe button ‘Superlot toevoegen’ en voer alle gegevens van de koper hier in (bekijk Superlot aankoopformulier voor alle gegevens).
Hoe kan ik het beste online loten verkopen?
Iedere vereniging kan gratis gebruik maken van een eigen online omgeving waar kopers eenvoudig en snel loten kunnen kopen.
Bekijk ook eens deze pagina, waarin alles over het online verkopen van loten wordt uitgelegd.
Kan iemand meespelen in de Grote Clubactie-loterij met een buitenlands IBAN?
Ja, personen woonachtig in Nederland met buitenlandse IBAN-rekening mogen meespelen met onze loterij. Op onze huidige machtigingsformulieren kunnen zowel NL, BE en DE rekeningnummers worden ingevuld. Ook in de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving kunnen deze machtigingen gewoon worden ingevoerd.
Wanneer ontvang ik het geld bij deelname met verkoopboekjes (eenmalige machtiging), online verkoop en Superloten?
Deelnemende clubs die met eenmalige machtiging, online lotenverkoop en Superloten (via eenmalige machtiging) hebben meegedaan, ontvangen de opbrengst van de loten in januari 2021 op hun rekening. Bekijk hier de berekening van de afdracht.
Ik kan mijn vereniging niet selecteren op de online verkooppagina
Zoek ook op plaatsnaam en vul eventueel ook een deel van de clubnaam in. Is er dan nog geen resultaat? Pas dan je clubnaam aan achter de inlog bij online verkoop. Heb je hulp nodig, neem dan contact met ons op.
Is de verkoper zichtbaar als het lot (via QR-code, link of website) online is gekocht?
Alle verkochte loten zijn zichtbaar bij “verkochte loten” achter de inlog. Als de deelnemende leden zijn toegevoegd (bij deelnemende leden) en de koper heeft de verkoper geselecteerd, dan worden de verkochte loten automatisch gekoppeld aan de verkoper. Op deze manier kun je zien hoeveel loten een verkoper in totaal heeft verkocht.
Mijn verenigingsnaam staat niet goed vermeld of de plaatsnaam klopt niet?
De verenigingsgegevens zijn opgehaald uit de Mijn Grote Clubactie-omgeving. Voor de plaatsnaam is uitgegaan van de vestigingsplaats van de vereniging. Deze gegevens kan de vereniging aanpassen via ‘Mijn Grote Clubactie’.
Verenigingen kunnen dus hun naam aanpassen om vindbaar te zien op clubactie.nl/lot:
Het duurt ongeveer 15 minuten voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
Mocht je hier nog vragen over hebben, kun je contact opnemen met info@clubactie.nl.
Hoe zie ik hoeveel loten er zijn verkocht via een QR-code?
In de Mijn Grote Clubactie-omgeving staan de verkochte loten. Hier kun je zien hoeveel loten er verkocht zijn via online (O) en via eenmalige machtiging (E). Het specifieke verkoopmiddel is helaas niet zichtbaar.
Hoe kan de QR-code worden gescand?
De nieuwste smartphones hebben tegenwoordig de mogelijkheid om direct vanuit de camera-functie een QR-code te scannen. Hier heb je dus geen aparte QR-code scanner App voor nodig. Je kunt ook direct gaan naar clubactie.nl/lot.
Wordt er ook betaald via de QR-code?
Nee, de QR-code dient alleen als link naar het webformulier om een lot te kopen. Zo kunnen kopers snel naar de digitale verkoopomgeving gaan. De betaling van een lot gaat via een eenmalige machtiging en dus niet via internetbankieren.
Wanneer vinden de incasso’s plaats van verkochte loten?
Verkochte loten kunnen vanaf half september tot begin december worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.
Hoe kan het dat ik geen lot heb, maar wel een bedankbriefje?
Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar staat het lotnummer op je bankafschrift bij de afschrijving van het gekochte lot. Heb je digitaal een lot gekocht en je e-mail gegevens ingevuld, dan ontvang je jouw lotnummer binnen enkele dagen in je inbox.
Hoe lang is een lot geldig?
Loten van de Grote Clubactie zijn één jaar geldig. De loten van 2019 zijn geldig tot en met 10 december 2020. De loten van 2020 zijn geldig tot en met 8 december 2021.
Ik heb de incasso per ongeluk gestorneerd
Heb je loten gekocht van een vereniging tijdens de Grote Clubactie, maar per ongeluk de incasso gestorneerd? Je kunt dan opnieuw online loten kopen en zo alsnog een vereniging steunen!
Hoe doe je dit? Ga naar de online verkooppagina, vul hier in van welke vereniging (en eventueel van welke verkoper) je loten wilt kopen en laat je persoonlijke gegevens achter. Bevestig vervolgens de aankoop en ontvang direct hierna je gekochte loten in je mail. Makkelijk en snel!
De online verkoopomgeving is beschikbaar vanaf de start van de Grote Clubactie in 2020.
Hoe lang moet ik de verkoopboekjes bewaren?
Verkoopboekjes dien je, wettelijk bepaald, een jaar te bewaren. De verkoopboekjes van 2020 dien je te bewaren t/m 10 december 2021. (De boekjes van 2019 dien je te bewaren t/m 12 december 2020.)
Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik deze opvragen?
Heb je jouw inloggegevens niet meer? Bel 013 – 455 28 25 of mail naar info@clubactie.nl. Vermeld wél altijd, indien mogelijk, je registratienummer.
Hoe kan ik het rekeningnummer van mijn vereniging wijzigen in ‘Mijn Grote Clubactie’?
Heb je nog géén bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Dan kun je het rekeningnummer van jouw vereniging eenvoudig wijzigen als je een eerste bestelling plaatst. Je past dan in de bestelprocedure (bij betaalgegevens, bij stap 2) de tenaamstelling en het rekeningnummer aan en klikt op ‘bestelling versturen’. Het rekeningnummer is dan direct aangepast in ons systeem. Je ziet het juiste rekeningnummer vervolgens ook terug bij jouw ‘Clubgegevens’ in je online inlogomgeving.
Heb je al een bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Om het rekeningnummer van jouw vereniging te wijzigen na het plaatsen van een bestelling, kun je mailen naar info@clubactie.nl. Vergeet daarbij niet om een bewijs van het betreffende rekeningnummer toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie/scan van je bankafschrift waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Het team van de Grote Clubactie zal na controle de wijziging doorvoeren en de wijziging aan jou bevestigen.
Waar vind ik de 20-loten-waardebon, indien een verkoper 20 loten of meer verkoopt?
De clubcoördinator krijgt begin oktober een e-mail, van de Grote Clubactie, met daarin de informatie over de 20-loten-actie en waar de waardebon te vinden is. Ook kun je de 20-loten-waardebon vinden achter de inlog in jullie ‘Mijn Grote Clubactie omgeving’.
Waarom blijven de ingevoerde lotenkopers op de status "in behandeling" staan?
Deze blijven in behandeling (klokje) staan tot het moment dat de eerstvolgende incasso heeft plaatsgevonden. Incasso’s van de Grote Clubactie vinden plaats in de nacht van zondag op maandag en in de nacht van woensdag op donderdag tijdens de actieperiode (19 september 2020 t/m 9 december 2020).
Waar kan ik een factuur voor een Superlot vinden?
Je kunt een factuur voor het Superlot vinden onder de ‘Downloads’ in Mijn Grote Clubactie. Log in op onze website met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik op ‘Downloads’.
Vanaf wanneer mogen de loten verkocht worden?
De Grote Clubactie 2020 gaat landelijk van start op zaterdag 19 september 2020. Vanaf dat moment mogen de loten verkocht worden.
Hoe kan een vereniging zich inschrijven voor de Grote Clubactie?
Een vereniging kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.
Let op! Vergeet niet na je inschrijving je bestelling te plaatsen.
Hoe groot moet een vereniging zijn om mee te kunnen doen aan de Grote Clubactie?
De grootte van een vereniging maakt niet uit. Zowel grote als kleine verenigingen doen mee aan de Grote Clubactie.
Is een KvK-nummer nodig om deel te nemen aan de Grote Clubactie?
Nee, een KvK-nummer is niet nodig.
Een koper heeft € 0,01 cent gekregen. Wat betekent dit?
Indien er € 0,01 gestort is op uw rekening, afkomstig van de Grote Clubactie, wil dat zeggen dat u een prijs heeft gewonnen in de Grote Clubactie loterij. Bij de omschrijving van deze excasso staat uw winnende lotnummer en controlecode. Deze combinatie heeft u nodig om uw prijs te verzilveren.
Iemand heeft een lot gekocht, maar ziet geen afschrijving? Hoe kan dat?
Het kan gebeuren dat:
Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.
Hoe kan het dat iemand geen lot heeft, maar wel een bedankbriefje?
Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar een bedankbriefje. Het lotnummer staat bij de afschrijving op je bankafschrift zodra het bedrag geïncasseerd wordt.
Waar staan de lotnummers?
Heb je een lot gekocht met eenmalige machtiging via het verkoopboekje of de online verkooplink? Dan tref je het lotnummer aan op het bankafschrift bij de omschrijving van de incasso. Heb je tijdens de online aankoop ook je e-mailadres ingevuld, dan ontvang je ook de lotnummers per e-mail.
Heb je een papieren lot contant gekocht? In dat geval kun je het lotnummer gewoon op je gekochte lot vinden.
Wat krijgen leden voor het verkopen van loten?
Wanneer je voor je vereniging loten verkoopt, ontvang je een 20-loten-waardebon als je 20 loten of meer verkoopt. Je kunt je ook opgeven voor verschillende win-acties van de Grote Clubactie als lotenverkoper. Wat je hiervoor moet doen kun je lezen op pagina Win-acties.
Het kan zijn dat verenigingen zelf een verkoopwedstrijd organiseren of een vergoeding ter beschikking stellen. Dit is voor iedere vereniging vrij om te bepalen.
Wanneer ben ik klaar met verkopen?
De Grote Clubactie eindigt in december, maar je bepaalt natuurlijk zelf als je eerder wilt stoppen met het verkopen van loten. Het kan ook zijn dat je vereniging de actie eerder stopzet. Lever na afloop van het verkopen je materialen weer in bij je vereniging
Is een Superlot te zien als aftrekpost (sponsoring)?
Wanneer de aankoop van een Superlot gezien wordt als advertentiekosten wel. Tip: maak samen met de koper een leuke foto, eventueel gecombineerd met een promotionele tekst/logo van het bedrijf, en plaats deze op jullie social media, website of hang hem in het clubhuis. Op deze manier adverteer je voor de Superlotkoper en kan hij/zij het Superlot als aftrekpost inzetten.
Kun je meerdere methodes kiezen?
Je kunt alle methodes inzetten. Voor een hogere opbrengst adviseren wij zelfs meerdere verkoopmethodes te combineren, elk toegespitst op de leden binnen jullie club. Kies dus de methode(s) die het beste bij jouw vereniging past/passen.
Wat is een papieren lot?
Het papieren lot is het fysieke lot dat door de vereniging kan worden ingekocht voor €0,60. Vervolgens kunnen deze loten door de verenigingen worden verkocht voor €3,-.
Tip: vraag de koper de loten te betalen via een betaalverzoek.
Kun je met de QR-code ook de individuele verkoop zien die iemand doet?
Ja, dat kan. Wanneer de verkoper loten verkoopt via zijn/haar persoonlijke QR-code, staat zijn/haar naam al ingevuld op de verkooppagina. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de algemene QR-code of de code van de vereniging, kan de koper zelf de betreffende verkoper van de club selecteren. In beide gevallen wordt in ‘Mijn Grote Clubactie’ zichtbaar aan wie de verkochte loten gekoppeld zijn.
Is de QR-code verbonden met jouw club?
De QR-code die je vindt achter de inlog wel. In de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch een QR-code, bij online verkoop (vernieuwd), voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht.
De algemene QR-code op de verkoopboekjes, posters, bierviltjes e.d. niet, dit is een algemene QR-code die linkt naar een algemene verkooppagina. Op deze pagina hebben de kopers wel de mogelijkheid om de vereniging en verkoper op te zoeken.
Hoe wordt de QR-code gekoppeld aan één lid?
In ‘Mijn Grote Clubactie’ kun je je deelnemende leden uploaden. Automatisch wordt er voor hen dan een persoonlijke QR-code aangemaakt, die je met je leden kunt delen.
Wanneer de verkoper loten verkoopt via deze persoonlijke QR-code, staat zijn/haar naam al ingevuld op de verkooppagina. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de algemene QR-code of de code van de vereniging, kan de koper zelf de betreffende verkoper van de club selecteren. In beide gevallen wordt in ‘Mijn Grote Clubactie’ zichtbaar aan wie de verkochte loten gekoppeld zijn.
Is het Superlot ook digitaal?
Jazeker, het Superlot kan ook online worden gekocht via een aparte QR-code van jullie club (die leidt naar jullie Superlot-verkooppagina) of via clubactie.nl/superlotkopen.
Kun je een QR-code ontvangen met een rechtstreekse link naar je verenigingspagina?
Ja zeker. In ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch, bij online verkoop (vernieuwd), een QR-code voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht.
Hoe weten wij welke lotnummers online verkocht zijn?
Ieder lot dat verkocht wordt heeft een uniek nummer. Dit kan alleen de lotenkoper zien via zijn of haar bankafschrift.
Kun je de QR-code op de website van de vereniging zetten?
Ja zeker. In de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch een QR-code voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht. Deze QR-code kun je gemakkelijk downloaden en op jullie eigen website plaatsen.
Tip: Je kunt ook de verkooplink op jullie website plaatsen, deze link is ook te vinden in jullie ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving bij online verkoop.
Vorig jaar hebben we geen Excellijst geüpload i.v.m. de AVG regels. Hoe lossen we dit op?
Wanneer je de voornaam, de eerste letter van de achternaam en de teamnaam invoert voldoet de lijst aan de AVG regels.
Is de QR code op de poster al gekoppeld aan de club? Of moet de koper dan nog de betreffende club opzoeken in de online koopomgeving?
De QR code op de poster (net als op de bierviltjes en in het verkoopboekje) is de algemene QR code en daarmee niet gekoppeld aan de club. Via deze code moet de koper dus eerst de betreffende vereniging opzoeken. Je kunt jullie persoonlijke QR-code van de club wel downloaden in ‘Mijn Grote Clubactie’, deze printen en vervolgens eroverheen plakken op de poster.
Waar vul ik de namen van de kinderen in met hun teamnaam?
In ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving (deelnemende leden) kan vanaf heden in een paar simpele stappen een Excelbestand met de verkopers worden geüpload
Tot wanneer mag je loten verkopen?
De eenmalige machtigingen kunnen worden ingevoerd tot maandag 30 november 2020 (23.59u.). Deze datum en tijd gelden ook voor de verkoop van online loten. Dinsdag 8 december 2020 is de laatste dag dat de papieren loten verkocht kunnen worden.
Kan een verkoop zijn/haar resultaten van de online verkoop/ Superloten zien?
De verkoper zelf kan niet zien wat zijn/haar resultaat is. Dit kan wel door hem/haar worden opgevraagd bij de vereniging.
Kun je in ‘Mijn Grote Clubactie’ terugzien of er een prijs is gevallen op de verkochte loten?
De vereniging zelf kan niet zien of er prijzen zijn gevallen op de door hen verkochte loten. De kopers van de loten kunnen dit zelf nagaan door hun lot/loten te checken op een prijs via clubactie.nl/lotchecker.
Kan iemand die aan een club gelieerd is (bijvoorbeeld beheerder van de kantine) deelnemen als verkoper van de club?
Ja zeker, iedereen die de club een warm hart toedraagt kan zich inzetten door loten te verkopen. Tip: Voeg deze verkopers ook toe in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving.
Wat is het minimaal aantal leden van de club dat je nodig hebt om er een geslaagde actie van te maken?
Er is geen minimum aantal benodigde leden. Uiteraard geldt ook hier; hoe meer leden zich inzetten, hoe groter de opbrengst voor de club.
Hoe wordt er bij een online betaling geregistreerd dat de koper jouw vereniging steunt?
Via de online verkoop van loten staat bij gebruik van de verenigings-QR code en de persoonlijke QR codes, de naam van de vereniging al ingevuld. Bij gebruik van de algemene QR code, zoals in de verkoopboekjes en op de posters en de bierviltjes, wordt de koper verzocht de naam van de vereniging te selecteren en in te vullen.
Kun je simpel zoeken op een deelnemende vereniging?
Via online verkoop van loten staat, bij gebruik van de verenigings-QR code en de persoonlijke QR codes, de naam van de vereniging al ingevuld. Bij gebruik van de algemene QR code, zoals in de verkoopboekjes en op de posters en de bierviltjes, wordt de koper gevraagd om eerst de plaatsnaam te selecteren en vervolgens de clubnaam. Wanneer hij/zij de eerste paar letters (minimaal 3) van de vereniging heeft ingetypt verschijnt direct de juiste naam om te kunnen selecteren.
Hebben jullie promotiemateriaal beschikbaar?
Ja zeker. Via de Toolbox en de promotie webshop in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving kun je diverse items downloaden, zoals posters, lotenmeter,
GIF-jes, banners, filmpjes, afbeeldingen, etc.
Is er een minimale afname?
Voor de afname van verkoopboekjes geldt een minimale afname van 25 stuks, de eerste honderd verkoopboekjes zijn gratis bij jullie 1e bestelling! Daarna kosten de verkoopboekjes € 6,- per 25 stuks. Ook voor de afname van papieren/contante loten geldt een minimale afname van 25 stuks. De papieren loten koop je in voor € 0,60 per stuk.
Waar kan ik de bestelling plaatsen voor de promotiemiddelen?
De beschikbare promotiemiddelen kunnen direct met de verkoopmiddelen worden mee besteld in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving.
Is het via het verkoopboekje ook mogelijk om een Superlot digitaal te verkopen?’
Via het verkoopboekje kunnen alleen de ‘gewone’ loten worden verkocht. Superloten kunnen digitaal worden verkocht d.m.v. de link van de vereniging naar de online omgeving voor de verkoop van het Superlot of via clubactie.nl/superlotkopen.
Blijven de niet-thuis-kaartjes?
De niet-thuis-kaartjes zijn dit jaar te downloaden in de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving. Vervolgens kan de vereniging deze printen en verspreiden. Ze kunnen dus niet worden besteld.
Moet je de Superloten als vereniging apart inkopen?
De vereniging kan Superloten kosteloos bestellen, je betaalt alleen de verzendkosten en eventuele andere verkoopmaterialen van je totale bestelling.
Moet je per sé vooraf alle loten inkopen of mag je ook verkopen en de loten later inkopen?
De enige loten die vooraf ingekocht moeten worden zijn de papieren/fysieke loten. Deze worden ingekocht voor €0,60 per stuk en door de vereniging verkocht voor €3,-. Zowel de verkoopboekjes als de Superloten zijn gratis te bestellen en voor de verkoop van online loten is geen inkoop en/of bestelling nodig.
Moet men een QR scanner hebben of kan het ook via de bankieren app?
Voor het scannen van een QR code is een scanner vereist. Veel mobiele telefoons hebben deze ingebouwd wanneer de camera actief is. Het betalen van de loten via een bankieren app is enkel mogelijk wanneer een papieren lot wordt verkocht en de verkoper een betaalverzoek stuurt aan de koper.
Kan de QR-code ook door worden gemaild naar leden?
Jazeker. De persoonlijke verkooplink en de QR-code kun je heel makkelijk downloaden en bijv. per mail naar alle leden doorsturen. Tip: Zijn ze in het bezit van hun persoonlijke verkooplink dan kunnen ze ook op hun eigen verkooppagina de QR-code downloaden.
Ontvang je ook een spandoek wanneer je geen bestelling plaatst?’
Het gratis spandoek ontvang je enkel wanneer je een bestelling plaatst. Wij leveren het spandoek dan met de bestelling mee. Verenigingen die alleen online deelnemen ontvangen dus geen spandoek.
Spreken jullie verenigingen die te vroeg van start gaan met de verkoop van loten hierop aan?
Wanneer wij het bericht krijgen dat een vereniging te vroeg van start is gegaan dan worden zij hierop door onze organisatie aangesproken.
Hoeveel machtigingen telt het verkoopboekje?
Het verkoopboekje bevat 24 eenmalige machtigingsformulieren. Per formulier kan er meer dan één lot worden gekocht.
Kun je tijdens de verkoopperiode nog boekjes bijbestellen?
Dat kan! De verkoopboekjes zijn bij te bestellen zolang de voorraad strekt. Na bestelling worden deze binnen 3 werkdagen geleverd.
Waarom kan ik nu mijn bestelling voor september niet meer wijzigen?
Via ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving gaat dit inderdaad niet. Wanneer de vereniging telefonisch contact met ons opneemt kan dat uiteraard wel worden gewijzigd.
Kan een lid, via online verkoop, meer dan 24 loten verkopen?
Ja, via online verkoop is het aantal loten dat kan worden verkocht oneindig. De koper kan, zowel online als via het eenmalige machtigingsformulier in het verkoopboekje, aangeven meerdere loten te willen kopen.
Waar vind ik data en deadlines?
In de agenda vind je alle belangrijke data omtrent de Grote Clubactie 2020.
Is een QR-code éénmalig te scannen of is deze meerdere keren te gebruiken?
De QR-codes zijn onbeperkt te scannen/gebruiken.
Ziet de verkoper, wanneer hij/zij een bevestiging van de verkoop van een lot per mail ontvangt, ook het mailadres van de koper?
Nee, wanneer de verkoper van een lot (of meerdere loten) hiervan een bevestiging per mail ontvangt is het mailadres van de koper, i.v.m. privacy, niet zichtbaar.
Kun je voor meerdere verschillende leden hetzelfde mailadres invoeren in het systeem?
Ja, het is niet verplicht een mailadres toe te voegen aan de verkopende leden, maar het is mogelijk om éénzelfde mailadres te koppelen aan meerdere leden/verkopers. Je kunt daarna gewoon zien wie het lot heeft gekocht omdat de registratie van de verkochte online loten is gekoppeld aan de ingevoerde naam van het lid en niet aan het mailadres.
Kan het zijn dat er leden van meerdere verenigingen in een wijk/straat komen om loten te verkopen?
Dat kan zeker, wanneer er meerdere verenigingen in een stad/dorp meedoen aan de Grote Clubactie. Tip: ga in overleg met de andere vereniging(en) en maak samen een straten-/wijkplan om de stad/het dorp onderling te verdelen.
Wie zien de gegevens van de leden die zijn geüpload?
Alleen personen binnen jullie vereniging die kunnen inloggen in de ‘Mijn Grote Clubactie-omgeving’ kunnen de gegevens van de leden zien. Anderen hebben hier geen toegang tot. De gegevens zijn eigendom van de vereniging.
Welke gegevens zijn verplicht voor het uploaden van leden?
Voor de koper is alleen de voornaam en de eerste letter van de achternaam zichtbaar als hij/zij online een lot koopt.
Hoe worden de gegevens van de verkopers aan de kopers getoond?
Wanneer een vereniging online loten verkoopt via bijv. de QR-code of de persoonlijke pagina zijn alleen op de verkooppagina de voornaam en de eerste letter van de achternaam te zien van het deelnemend lid. Het nummer dat achterin de link staat, is een nummer gekoppeld aan de vereniging en heeft niks te maken met de gegevens van leden.
Kan de Grote Clubactie de gegevens van de leden zien?
Nee, tenzij een vereniging ons toestemming geeft om in te loggen in hun ‘Mijn Grote Clubactie’- omgeving.
Kan ik de gegevens later verwijderen?
De leden die zijn geüpload in de ‘Mijn Grote Clubactie’-omgeving kunnen na de actie verwijderd worden. Deze gegevens zijn hierna dan ook nergens meer terug te vinden.
Ik zie geen verzendknop op mijn online verkooppagina
Als je zelf net op de pagina bent geweest, of kort daarvoor, dan is de knop tijdelijk weg. Openen via een andere browser of je geschiedenis wissen, zorgt ervoor dat knop weer zichtbaar is. Dit voorkomt namelijk dubbele aankopen, nieuwe kopers hebben hier trouwens geen last van.
Het aantal loten bij de statistieken komt niet overeen met het aantal dat bij verkochte loten staat
Dit komt door het grote aantal loten die op de dag van de start verkocht zijn. Hierdoor kunnen niet alle loten direct verwerkt worden door het systeem. Normaal gesproken is de wachttijd voor verwerken korter maar door de grote hoeveelheid duurt het op dit moment iets langer.
Kan ik de Online verkoopmethode ook tijdens de actie aanzetten?
Ja, ook tijdens de actie kunnen jullie nog starten met de online verkoopmethode. Het maakt dus niet uit als jullie al gestart zijn met de andere verkoopmethodes.
Zijn jullie nog helemaal niet gestart? Geen probleem, ook dan kun je snel en eenvoudig starten met loten verkopen. Achter de inlog kun je de online verkoopmethode klaarzetten en verkoopmateriaal (bij)bestellen.
(heb je geen inloggegevens? Neem dan contact met ons op)
Hoe kan ik zien wie 20 loten of meer heeft verkocht?
Wilt u een overzicht per verkoper wie 20 of meer loten heeft verkocht?
Maak dan een export van alle verkochte loten en kijk in het 2e tabblad voor de totaal-aantallen verkochte loten per verkoper.
Tip: opent de export niet automatisch in Excel, open dan eerst een leeg Excel en sleep het bestand vanuit je downloads naar het openstaande excelblad. Het document toont dan vanzelf op de juiste manier.