Zaterdag, 19 september, gaat de Grote Clubactie van start! Een aparte editie natuurlijk door de coronacrisis. Daarom hebben we dit jaar onze actie aanpast, zodat verenigingen op een verantwoorde manier loten kunnen verkopen en daarmee extra geld ophalen voor de club.

De Grote Clubactie gaat 19 september gewoon van start. Dit jaar hebben we onze actie aanpast zodat verenigingen, vanaf zaterdag 19 september, op een verantwoorde manier loten kunnen verkopen en daarmee extra geld ophalen voor de club. We bieden verschillende verantwoorde verkoopmethodes aan, die mede ontwikkeld zijn a.d.h.v. onderzoek onder deelnemende verenigingen van vorig jaar.

Zaterdag 19 september gaat de Grote Clubactie 2020 van start. Met het overzicht “verantwoord loten verkopen” kan jouw vereniging op een verantwoorde manier loten verkopen en daarmee extra geld ophalen voor de club. Bekijk het overzicht “Verantwoord loten verkopen tijdens de coronacrisis” en de laatste updates rondom dit thema.

Gedurende het webinar hebben we al een aantal voorbeelden gegeven van mogelijke manieren om loten te verkopen ‘op 1,5mtr.’. Probeer ook zoveel mogelijk de creativiteit binnen jullie eigen vereniging te benutten.

Ja, je kunt jouw vereniging nog gewoon inschrijven. Als je interesse hebt in de Grote Clubactie dan raden wij het juist aan om jouw vereniging in te schrijven. Na inschrijving houden wij jou namelijk op de hoogte en hoef je alleen maar je e-mail te checken voor veranderingen en updates rondom de actie.

Jouw vereniging kan (ook na de start) nog steeds deelnemen. De Grote Clubactie loopt vanaf 19 september tot begin december en je kunt loten verkopen tot eind november. Na aanmelding kun je:

  1. Kosteloos je online verkooppagina aanmaken en inzetten, op deze manier kun je direct van start.
  2. Verkoopboekjes bestellen, 1e 100 gratis, daarna €6,- per 25 boekjes
  3. Superloten bestellen, ook deze kosten niks
  4. Papieren loten bestellen, deze loten koop in voor €0,60 per stuk

Zodra je een bestelling plaatst ontvang je het verkoopmateriaal binnen 3 werkdagen.

Kijk voor alle andere vragen hieronder in onze veelgestelde vragenlijst.

Gebruik het filter om sneller een antwoord op jouw vraag te vinden. Geen antwoord gevonden? Neem contact op met onze servicedesk.

Je klikt op de betreffende aankoop en vervolgens zet je het lotenaantal op 0. Dit kan alleen als de incasso nog niet heeft plaatsgevonden.

Losse, ook wel contante loten, dien je NIET te regsiteren op de website.

Indien een lot gestorneerd is dien je deze, afhankelijk van de storneringsreden, opnieuw in te voeren bij de verkochte loten. Daarna voeren wij de incasso weer uit. Gestoneerde loten gaan alleen opnieuw mee in de incasso als ze opnieuw zijn ingevoerd.

Op woensdag 9 december vindt de trekking van de Grote Clubactie 2020 plaats onder toeziend oog van de notaris. Naast de trekking van de Grote Clubactie-loterij, vindt op deze dag ook de trekking van het Superlot plaats.

Vanaf donderdag 10 december 2020, een dag na de trekking, is de trekkingsuitslag te vinden op de website. Ga direct naar de Prijzen en Uitslag pagina

Let op: onderstaande uitleg is niet geldig voor de prijzen van Smartphoto en Greetz
Heb je het lot gekocht via eenmalige machtiging? Als je het lot hebt betaald via een eenmalige machtiging, hoef je niets te doen. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis. Wanneer je een geldprijs hebt gewonnen, dan wordt het bedrag op jouw rekening gestort.

Heb je het lot contant betaald? Als je het lot contant hebt betaald, dan heb je een papieren lot ontvangen. Maak een kopie van het lot voor jezelf en stuur het origineel naar: Nationale Grote Clubactie, Postbus 440, 5000 AK Tilburg. Vermeld in een begeleidende brief in blokletters jouw naam en adres. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis. Wanneer je een geldprijs hebt gewonnen, dan wordt het bedrag op jouw rekening gestort.

Heb je met een papieren lot een van de volgende prijzen gewonnen?

• € 100.000,- • Auto Volkswagen up • Reischeque Vacanceselect • Fiets Matrabike • Minicruise New Castle met DFDS voor 4 personen

Stuur dan naast je NAW-gegevens en je originele lot ook een kopie van je identiteitsbewijs mee en je IBAN (IBAN alleen indien je een geldprijs hebt gewonnen).

Heb je een prijs van Greetz of Smartphoto gewonnen dan hoef je je lot niet op te sturen.
Om je prijs te ontvangen stuur je een e-mail naar info@clubactie.nl met als onderwerp prijs Greetz of Smartphoto + je controlecode*
Vermeld in je email nogmaals je controlecode en je lotnummer waar de prijs op is gevallen.
Je ontvangt dan binnen 2 werkdagen een e-mail waarmee je je prijs kunt innen

*Je kunt je controlecode vinden via één van onderstaande mogelijkheden.

Heb je het lot gekocht via eenmalige machtiging? Tussen 12 en 16 december heb je van ons een bijschrijving van € 0,01 ontvangen op het rekeningnummer waarvan het lot destijds geïncasseerd is. In de omschrijving van deze bijschrijving kun je de controlecode vinden. Deze controlecode bestaat uit maximaal 7 karakters.

Heb je het lot contant betaald? De controlecode staat links onderaan op je lot naast de barcode. De controlecode bestaat uit maximaal 7 karakters. (Let op: je hoeft je lot bij een prijs van Greetz of Smartphoto dus niet op te sturen naar de Grote Clubactie)

Ja, iedereen, van elke leeftijd, mag loten verkopen. Wel zijn sommige verkoopmethodes meer geschikt voor jonge lotenverkopers (denk aan de verkoopmethodes: eenmalige machtiging en contant). Terwijl andere verkoopmethodes ideaal zijn voor volwassen leden binnen je club (denk aan de verkoopmethodes: Superlot en Online). Klik hier voor meer info over de verkoopmethodes.

In het overzicht ‘Verkochte loten’ kun je filteren op status (in behandeling, gelukt of mislukt). Als je kiest voor ‘mislukt’, krijg je een overzicht van alle gestorneerde loten.

Storneringsreden: Als je met je muis op het rode kruisje gaat staan, verschijnt de storneringsreden. Voor een overzicht met uitleg van alle storneringsredenen vind je bovenaan de pagina ‘Verkochte loten’ een linkje ‘Hoe werkt het?’.
Hier staat de volledige tabel met toelichtingen. Voorbeeld: bij ‘Onvoldoende Fondsen’ kun je het lot nogmaals invoeren, zodat de Grote Clubactie nog een tweede incassopoging kan doen. Bij ‘Rekeningnummer onjuist’ kun je via de verkoper contact zoeken met de koper en het juiste rekeningnummer opvragen. Ook dan kun je deze aankoop nogmaals invoeren.

Verkochte Superloten registreer je, net als verkochte loten via eenmalige machtiging, in ‘Mijn Grote Clubactie’ bij ‘Verkochte loten’. Kies voor de blauwe button ‘Superlot toevoegen’ en voer alle gegevens van de koper hier in (bekijk Superlot aankoopformulier voor alle gegevens).

  1. Kies je voor betaalmethode contant? Dan betaalt de koper van het Superlot € 150,- aan jullie vereniging (contant betalen of naar jullie overmaken) en stuurt de Grote Clubactie na het invoeren van het Superlot de 50 papieren loten naar de koper. Vervolgens incasseren wij bij jullie vereniging € 34,- (20% van de opbrengst en € 4,- verzendkosten van de papieren loten).
  2. Kies je voor betaalmethode eenmalige machtiging? Dan incasseert de Grote Clubactie € 150,- bij de koper van het Superlot. De koper ontvangt dan 50 lotnummers op zijn of haar bankafschrift. De Grote Clubactie keert per Superlot € 120,- (=80% van de opbrengst) uit aan de vereniging, minus € 0,10 incassokosten.

Iedere vereniging kan gratis gebruik maken van een eigen online omgeving waar kopers eenvoudig en snel loten kunnen kopen.

  • De link naar jullie clubpagina kun je vinden in ‘Mijn Grote Clubactie’ bij ‘Online verkoop’ onder ‘Stap 1’. Deze link kan simpelweg gedeeld worden via social media en andere online kanalen.
  • Je kunt bij ‘Stap 2’ ook een persoonlijke verkooplink voor jullie verkopers aanmaken en hen via deze e-mailtool de persoonlijke link toesturen. Zo kun je precies zien welke verkoper hoeveel loten online heeft verkocht.

Bekijk ook eens deze pagina, waarin alles over het online verkopen van loten wordt uitgelegd.

Ja, personen woonachtig in Nederland met buitenlandse IBAN-rekening mogen meespelen met onze loterij. Op onze huidige machtigingsformulieren kunnen zowel NL, BE en DE rekeningnummers worden ingevuld. Ook in de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving kunnen deze machtigingen gewoon worden ingevoerd.

Deelnemende clubs die met eenmalige machtiging, online lotenverkoop en Superloten (via eenmalige machtiging) hebben meegedaan, ontvangen de opbrengst van de loten in de laatste week van januari 2021 op hun rekening. Bekijk hier de berekening van de afdracht.

Zoek ook op plaatsnaam en vul eventueel ook een deel van de clubnaam in. Is er dan nog geen resultaat? Pas dan je clubnaam aan achter de inlog bij online verkoop. Heb je hulp nodig, neem dan contact met ons op.

Alle verkochte loten zijn zichtbaar bij “verkochte loten” achter de inlog. Als de deelnemende leden zijn toegevoegd (bij deelnemende leden) en de koper heeft de verkoper geselecteerd, dan worden de verkochte loten automatisch gekoppeld aan de verkoper. Op deze manier kun je zien hoeveel loten een verkoper in totaal heeft verkocht.

De verenigingsgegevens zijn opgehaald uit de Mijn Grote Clubactie-omgeving. Voor de plaatsnaam is uitgegaan van de vestigingsplaats van de vereniging. Deze gegevens kan de vereniging aanpassen via ‘Mijn Grote Clubactie’.

Verenigingen kunnen dus hun naam aanpassen om vindbaar te zien op clubactie.nl/lot:

  1. Log in bij de ‘mijn grote clubactie’ omgeving
  2. Ga naar online verkoop in het menu
  3. Klik op: optimaliseer pagina
  4. Pas je gegevens aan

Het duurt ongeveer 15 minuten voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.

Mocht je hier nog vragen over hebben, kun je contact opnemen met info@clubactie.nl.

In de Mijn Grote Clubactie-omgeving staan de verkochte loten. Hier kun je zien hoeveel loten er verkocht zijn via online (O) en via eenmalige machtiging (E). Het specifieke verkoopmiddel is helaas niet zichtbaar.

De nieuwste smartphones hebben tegenwoordig de mogelijkheid om direct vanuit de camera-functie een QR-code te scannen. Hier heb je dus geen aparte QR-code scanner App voor nodig. Je kunt ook direct gaan naar clubactie.nl/lot.

Nee, de QR-code dient alleen als link naar het webformulier om een lot te kopen. Zo kunnen kopers snel naar de digitale verkoopomgeving gaan. De betaling van een lot gaat via een eenmalige machtiging en dus niet via internetbankieren.

Verkochte loten kunnen vanaf half september tot begin december worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.

Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar staat het lotnummer op je bankafschrift bij de afschrijving van het gekochte lot. Heb je digitaal een lot gekocht en je e-mail gegevens ingevuld, dan ontvang je jouw lotnummer binnen enkele dagen in je inbox.

Loten van de Grote Clubactie zijn één jaar geldig. De loten van 2019 zijn geldig tot en met 11 december 2020. De loten van 2020 zijn geldig tot en met 8 december 2021.

Heb je loten gekocht van een vereniging tijdens de Grote Clubactie, maar per ongeluk de incasso gestorneerd? Je kunt dan opnieuw online loten kopen en zo alsnog een vereniging steunen!
Hoe doe je dit? Ga naar de online verkooppagina, vul hier in van welke vereniging (en eventueel van welke verkoper) je loten wilt kopen en laat je persoonlijke gegevens achter. Bevestig vervolgens de aankoop en ontvang direct hierna je gekochte loten in je mail. Makkelijk en snel!

De online verkoopomgeving is beschikbaar vanaf de start van de Grote Clubactie in 2020.

Verkoopboekjes dien je, wettelijk bepaald, een jaar te bewaren. De verkoopboekjes van 2020 dien je te bewaren t/m 10 december 2021. (De boekjes van 2019 dien je te bewaren t/m 12 december 2020.)

Heb je jouw inloggegevens niet meer? Bel 013 – 455 28 25 of mail naar info@clubactie.nl. Vermeld wél altijd, indien mogelijk, je registratienummer.

Heb je nog géén bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Dan kun je het rekeningnummer van jouw vereniging eenvoudig wijzigen als je een eerste bestelling plaatst. Je past dan in de bestelprocedure (bij betaalgegevens, bij stap 2) de tenaamstelling en het rekeningnummer aan en klikt op ‘bestelling versturen’. Het rekeningnummer is dan direct aangepast in ons systeem. Je ziet het juiste rekeningnummer vervolgens ook terug bij jouw ‘Clubgegevens’ in je online inlogomgeving.

Heb je al een bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Om het rekeningnummer van jouw vereniging te wijzigen na het plaatsen van een bestelling, kun je mailen naar info@clubactie.nl. Vergeet daarbij niet om een bewijs van het betreffende rekeningnummer toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie/scan van je bankafschrift waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Het team van de Grote Clubactie zal na controle de wijziging doorvoeren en de wijziging aan jou bevestigen.

De clubcoördinator krijgt begin oktober een e-mail, van de Grote Clubactie, met daarin de informatie over de 20-loten-actie en waar de waardebon te vinden is.

Deze blijven in behandeling (klokje) staan tot het moment dat de eerstvolgende incasso heeft plaatsgevonden. Incasso’s van de Grote Clubactie vinden plaats in de nacht van zondag op maandag en in de nacht van woensdag op donderdag tijdens de actieperiode (19 september 2020 t/m 9 december 2020).

Je kunt een factuur voor het Superlot vinden onder de ‘Downloads’ in Mijn Grote Clubactie. Log in op onze website met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik op ‘Downloads’.

De Grote Clubactie 2020 gaat landelijk van start op zaterdag 19 september 2020. Vanaf dat moment mogen de loten verkocht worden.

Een vereniging kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.

Let op! Vergeet niet na je inschrijving je bestelling te plaatsen.

De grootte van een vereniging maakt niet uit. Zowel grote als kleine verenigingen doen mee aan de Grote Clubactie.

Nee, een KvK-nummer is niet nodig.

Indien er € 0,01 gestort is op uw rekening, afkomstig van de Grote Clubactie, wil dat zeggen dat u een prijs heeft gewonnen in de Grote Clubactie loterij. Bij de omschrijving van deze excasso staat uw winnende lotnummer en controlecode. Deze combinatie heeft u nodig om uw prijs te verzilveren.

Het kan gebeuren dat:

  1. De vereniging vergeten is uw machtiging te verwerken
  2. De lotenverkoper te laat is geweest met het inleveren van het boekje, waardoor de vereniging de machtiging niet meer heeft kunnen verwerken.
  3. Er een stornering is geweest omdat de rekening niet toegankelijk was voor een afschrijving door bijvoorbeeld te weinig saldo, een incassoblokkade e.d.

Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.

Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar een bedankbriefje. Het lotnummer staat bij de afschrijving op je bankafschrift zodra het bedrag geïncasseerd wordt.

Heb je een lot gekocht met eenmalige machtiging via het verkoopboekje of de online verkooplink? Dan tref je het lotnummer aan op het bankafschrift bij de omschrijving van de incasso. Heb je tijdens de online aankoop ook je e-mailadres ingevuld, dan ontvang je ook de lotnummers per e-mail.

Heb je een papieren lot contant gekocht? In dat geval kun je het lotnummer gewoon op je gekochte lot vinden.

Wanneer je voor je vereniging loten verkoopt, ontvang je een 20-loten-waardebon als je 20 loten of meer verkoopt. Je kunt je ook opgeven voor verschillende win-acties van de Grote Clubactie als lotenverkoper. Wat je hiervoor moet doen kun je lezen op pagina Win-acties.

Het kan zijn dat verenigingen zelf een verkoopwedstrijd organiseren of een vergoeding ter beschikking stellen. Dit is voor iedere vereniging vrij om te bepalen.

De Grote Clubactie eindigt in december, maar je bepaalt natuurlijk zelf als je eerder wilt stoppen met het verkopen van loten. Het kan ook zijn dat je vereniging de actie eerder stopzet. Lever na afloop van het verkopen je materialen weer in bij je vereniging

Wanneer de aankoop van een Superlot gezien wordt als advertentiekosten wel. Tip: maak samen met de koper een leuke foto, eventueel gecombineerd met een promotionele tekst/logo van het bedrijf, en plaats deze op jullie social media, website of hang hem in het clubhuis. Op deze manier adverteer je voor de Superlotkoper en kan hij/zij het Superlot als aftrekpost inzetten.

Je kunt alle methodes inzetten. Voor een hogere opbrengst adviseren wij zelfs meerdere verkoopmethodes te combineren, elk toegespitst op de leden binnen jullie club. Kies dus de methode(s) die het beste bij jouw vereniging past/passen.

Het papieren lot is het fysieke lot dat door de vereniging kan worden ingekocht voor €0,60. Vervolgens kunnen deze loten door de verenigingen worden verkocht voor €3,-.
Tip: vraag de koper de loten te betalen via een betaalverzoek.

Ja, dat kan. Wanneer de verkoper loten verkoopt via zijn/haar persoonlijke QR-code, staat zijn/haar naam al ingevuld op de verkooppagina. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de algemene QR-code of de code van de vereniging, kan de koper zelf de betreffende verkoper van de club selecteren. In beide gevallen wordt in ‘Mijn Grote Clubactie’ zichtbaar aan wie de verkochte loten gekoppeld zijn.

De QR-code die je vindt achter de inlog wel. In de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch een QR-code, bij online verkoop (vernieuwd), voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht.

De algemene QR-code op de verkoopboekjes, posters, bierviltjes e.d. niet, dit is een algemene QR-code die linkt naar een algemene verkooppagina. Op deze pagina hebben de kopers wel de mogelijkheid om de vereniging en verkoper op te zoeken.

In ‘Mijn Grote Clubactie’ kun je je deelnemende leden uploaden. Automatisch wordt er voor hen dan een persoonlijke QR-code aangemaakt, die je met je leden kunt delen.

Wanneer de verkoper loten verkoopt via deze persoonlijke QR-code, staat zijn/haar naam al ingevuld op de verkooppagina. Wanneer gebruik wordt gemaakt van de algemene QR-code of de code van de vereniging, kan de koper zelf de betreffende verkoper van de club selecteren. In beide gevallen wordt in ‘Mijn Grote Clubactie’ zichtbaar aan wie de verkochte loten gekoppeld zijn.

Jazeker, het Superlot kan ook online worden gekocht via een aparte QR-code van jullie club (die leidt naar jullie Superlot-verkooppagina) of via clubactie.nl/superlotkopen.

Ja zeker. In ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch, bij online verkoop (vernieuwd), een QR-code voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht.

Ieder lot dat verkocht wordt heeft een uniek nummer. Dit kan alleen de lotenkoper zien via zijn of haar bankafschrift.

Ja zeker. In de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving wordt automatisch een QR-code voor jullie persoonlijke clubpagina gemaakt. Wanneer kopers deze scannen komen ze direct op jullie online verkooppagina terecht. Deze QR-code kun je gemakkelijk downloaden en op jullie eigen website plaatsen.

Tip: Je kunt ook de verkooplink op jullie website plaatsen, deze link is ook te vinden in jullie ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving bij online verkoop.

Wanneer je de voornaam, de eerste letter van de achternaam en de teamnaam invoert voldoet de lijst aan de AVG regels.

De QR code op de poster (net als op de bierviltjes en in het verkoopboekje) is de algemene QR code en daarmee niet gekoppeld aan de club. Via deze code moet de koper dus eerst de betreffende vereniging opzoeken. Je kunt jullie persoonlijke QR-code van de club wel downloaden in ‘Mijn Grote Clubactie’, deze printen en vervolgens eroverheen plakken op de poster.

In ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving (deelnemende leden) kan vanaf heden in een paar simpele stappen een Excelbestand met de verkopers worden geüpload

De eenmalige machtigingen kunnen worden ingevoerd tot dinsdag 24 november 2020 (23.59u.). Deze datum en tijd gelden ook voor de verkoop van online loten. Dinsdag 8 december 2020 is de laatste dag dat de papieren loten verkocht kunnen worden.

De verkoper zelf kan niet zien wat zijn/haar resultaat is. Dit kan wel door hem/haar worden opgevraagd bij de vereniging.

De vereniging zelf kan niet zien of er prijzen zijn gevallen op de door hen verkochte loten. De kopers van de loten kunnen dit zelf nagaan door hun lot/loten te checken op een prijs via clubactie.nl/lotchecker.

Ja zeker, iedereen die de club een warm hart toedraagt kan zich inzetten door loten te verkopen. Tip: Voeg deze verkopers ook toe in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving.

Er is geen minimum aantal benodigde leden. Uiteraard geldt ook hier; hoe meer leden zich inzetten, hoe groter de opbrengst voor de club.

Via de online verkoop van loten staat bij gebruik van de verenigings-QR code en de persoonlijke QR codes, de naam van de vereniging al ingevuld. Bij gebruik van de algemene QR code, zoals in de verkoopboekjes en op de posters en de bierviltjes, wordt de koper verzocht de naam van de vereniging te selecteren en in te vullen.

Via online verkoop van loten staat, bij gebruik van de verenigings-QR code en de persoonlijke QR codes, de naam van de vereniging al ingevuld. Bij gebruik van de algemene QR code, zoals in de verkoopboekjes en op de posters en de bierviltjes, wordt de koper gevraagd om eerst de plaatsnaam te selecteren en vervolgens de clubnaam. Wanneer hij/zij de eerste paar letters (minimaal 3) van de vereniging heeft ingetypt verschijnt direct de juiste naam om te kunnen selecteren.

Ja zeker. Via de Toolbox en de promotie webshop in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving kun je diverse items downloaden, zoals posters, lotenmeter,
GIF-jes, banners, filmpjes, afbeeldingen, etc.

Voor de afname van verkoopboekjes geldt een minimale afname van 25 stuks, de eerste honderd verkoopboekjes zijn gratis bij jullie 1e bestelling! Daarna kosten de verkoopboekjes € 6,- per 25 stuks. Ook voor de afname van papieren/contante loten geldt een minimale afname van 25 stuks. De papieren loten koop je in voor € 0,60 per stuk.

De beschikbare promotiemiddelen kunnen direct met de verkoopmiddelen worden mee besteld in ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving.

Via het verkoopboekje kunnen alleen de ‘gewone’ loten worden verkocht. Superloten kunnen digitaal worden verkocht d.m.v. de link van de vereniging naar de online omgeving voor de verkoop van het Superlot of via clubactie.nl/superlotkopen.

De niet-thuis-kaartjes zijn dit jaar te downloaden in de ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving. Vervolgens kan de vereniging deze printen en verspreiden. Ze kunnen dus niet worden besteld.

De vereniging kan Superloten kosteloos bestellen, je betaalt alleen de verzendkosten en eventuele andere verkoopmaterialen van je totale bestelling.

De enige loten die vooraf ingekocht moeten worden zijn de papieren/fysieke loten. Deze worden ingekocht voor €0,60 per stuk en door de vereniging verkocht voor €3,-. Zowel de verkoopboekjes als de Superloten zijn gratis te bestellen en voor de verkoop van online loten is geen inkoop en/of bestelling nodig.

Voor het scannen van een QR code is een scanner vereist. Veel mobiele telefoons hebben deze ingebouwd wanneer de camera actief is. Het betalen van de loten via een bankieren app is enkel mogelijk wanneer een papieren lot wordt verkocht en de verkoper een betaalverzoek stuurt aan de koper.

Jazeker. De persoonlijke verkooplink en de QR-code kun je heel makkelijk downloaden en bijv. per mail naar alle leden doorsturen. Tip: Zijn ze in het bezit van hun persoonlijke verkooplink dan kunnen ze ook op hun eigen verkooppagina de QR-code downloaden.

Het gratis spandoek ontvang je enkel wanneer je een bestelling plaatst. Wij leveren het spandoek dan met de bestelling mee. Verenigingen die alleen online deelnemen ontvangen dus geen spandoek.

Wanneer wij het bericht krijgen dat een vereniging te vroeg van start is gegaan dan worden zij hierop door onze organisatie aangesproken.

Het verkoopboekje bevat 24 eenmalige machtigingsformulieren. Per formulier kan er meer dan één lot worden gekocht.

Dat kan! De verkoopboekjes zijn bij te bestellen zolang de voorraad strekt. Na bestelling worden deze binnen 3 werkdagen geleverd.

Via ‘Mijn Grote Clubactie’ omgeving gaat dit inderdaad niet. Wanneer de vereniging telefonisch contact met ons opneemt kan dat uiteraard wel worden gewijzigd.

Ja, via online verkoop is het aantal loten dat kan worden verkocht oneindig. De koper kan, zowel online als via het eenmalige machtigingsformulier in het verkoopboekje, aangeven meerdere loten te willen kopen.

In de agenda vind je alle belangrijke data omtrent de Grote Clubactie 2020.

De QR-codes zijn onbeperkt te scannen/gebruiken.

Nee, wanneer de verkoper van een lot (of meerdere loten) hiervan een bevestiging per mail ontvangt is het mailadres van de koper, i.v.m. privacy, niet zichtbaar.

Ja, het is niet verplicht een mailadres toe te voegen aan de verkopende leden, maar het is mogelijk om éénzelfde mailadres te koppelen aan meerdere leden/verkopers. Je kunt daarna gewoon zien wie het lot heeft gekocht omdat de registratie van de verkochte online loten is gekoppeld aan de ingevoerde naam van het lid en niet aan het mailadres.

Dat kan zeker, wanneer er meerdere verenigingen in een stad/dorp meedoen aan de Grote Clubactie. Tip: ga in overleg met de andere vereniging(en) en maak samen een straten-/wijkplan om de stad/het dorp onderling te verdelen.

Alleen personen binnen jullie vereniging die kunnen inloggen in de ‘Mijn Grote Clubactie-omgeving’ kunnen de gegevens van de leden zien. Anderen hebben hier geen toegang tot. De gegevens zijn eigendom van de vereniging.

Voor de koper is alleen de voornaam en de eerste letter van de achternaam zichtbaar als hij/zij online een lot koopt.

Wanneer een vereniging online loten verkoopt via bijv. de QR-code of de persoonlijke pagina zijn alleen op de verkooppagina de voornaam en de eerste letter van de achternaam te zien van het deelnemend lid. Het nummer dat achterin de link staat, is een nummer gekoppeld aan de vereniging en heeft niks te maken met de gegevens van leden.

Nee, tenzij een vereniging ons toestemming geeft om in te loggen in hun ‘Mijn Grote Clubactie’- omgeving.

De leden die zijn geüpload in de ‘Mijn Grote Clubactie’-omgeving kunnen na de actie verwijderd worden. Deze gegevens zijn hierna dan ook nergens meer terug te vinden.

De verzendknoppen op de online verkooppagina’s zijn pas vanaf de start van de actie zichtbaar. Je kunt voordat de Grote Clubactie start dus wel de verkooppagina’s bekijken maar nog geen loten kopen.