Met een opbrengst van 10.756.383 miljoen euro – 1,2 miljoen meer dan vorig jaar – verbreekt de Grote Clubactie dit jaar weer een record. 350.000 leden van 5.267 verenigingen verkochten samen bijna 3,6 miljoen loten. De online verkoop steeg spectaculair.

Eenvoudiger dan ooit

Clubactie-loten verkopen was voor lotenverkopers dit jaar eenvoudiger dan ooit. En dat is te merken aan het resultaat. Vorig jaar werden 1 miljoen loten online verkocht, dit jaar gingen maar liefst 1,6 miljoen loten digitaal over de toonbank.

Online verkoop

De online verkoop is veel leuker en slimmer geworden. Leden gebruiken hun eigen verkooppagina die eenvoudig is te bereiken via een QR-code. Dit geeft verenigingen een veel groter bereik. Via een appje kun je nu ook je tante aan de andere kant van Nederland vragen bij te dragen aan jouw club.

Veel leden gaan nog gewoon langs de deur, en dat blijft een belangrijke manier van werven. Maar veel tieners sturen liever een WhatsAppbericht naar familie en vrienden of posten hun verkooplink op social media. Ook voor de verenigingen heeft de digitalisering een enorm voordeel. Het gaat nu allemaal automatisch, waardoor het veel gemakkelijker is om mee te doen.

Clubdoel

Met de opbrengsten van de Grote Clubactie krijgen verenigingen een boost. Ze kunnen bijvoorbeeld nieuwe trainingsmaterialen kopen, een jeugdkamp organiseren of het clubhuis opknappen. Iedere club heeft zo zijn eigen doel.

Vrijwilligers, lotenverkopers én lotenkopers: jullie inzet is goud waard!