Korfbalvereniging Revival weet de verkopers te motiveren

Patatjes en taart voor de leden!

Korfbalvereniging Revival uit Terschuur in Gelderland heeft de succesfactor ontdekt om zoveel mogelijk loten tijdens de Grote Clubactie te verkopen: het enthousiasmeren en belonen van leden. In 2018 werd het streefbedrag namelijk ruimschoots overtroffen en hebben de leden zich samen maximaal ingezet voor hun club.

Grootse campagne
De korfbalvereniging heeft groots campagne gevoerd om de Grote Clubactie onder de aandacht te brengen. Na het vormen van een werkgroep, werd de campagne opgestart en gecommuniceerd via de website en social media. Om niet alleen kopers enthousiast te maken, maar ook de leden te motiveren om zoveel mogelijk loten te verkopen, werd een gezamenlijke kick-off van de campagne georganiseerd.

Start-patatje en extra beloning
Coordinator Alex Berkhof: “Elke verkoper, 50 leden maar liefst, werden uitgenodigd voor het start-patatje. Eerst samen gezellig eten en vervolgens in groepjes het dorp in om loten te verkopen. Dat motiveerde ze wel! Iedere verkoper kreeg aan het eind van de actie een tas met het verenigingslogo cadeau. Bovendien werden de vijf beste verkopers extra beloond met trainingskleding. Via social media en WhatsApp hebben we de jeugdleden tussentijds geënthousiasmeerd en gemotiveerd. De onderlinge competitie om zoveel mogelijk loten te verkopen ontstond al vrij snel.” De actieve en effectieve campagne heeft geresulteerd in een mooie opbrengst voor de club: het streefbedrag van € 1.500,- werd ruimschoots behaald met een totaalopbrengst van € 5.639,20. Dit overweldigende bedrag moest natuurlijk gevierd worden met een lekkere taart. En dat vonden de leden zeker geen probleem!

Opbrengst voor opleiding en materialen
K.V. Revival heeft offline en online verkoopmethoden ingezet voor een maximaal bereik. Zo zijn er bijvoorbeeld 28 Superloten verkocht, goed voor € 150, – per stuk. Berkhof: “Wij zijn een erg hechte club, die door en met vrijwilligers kan bestaan. Iedereen draagt zijn steentje bij en ziet het belang van de doelen die wij hebben gesteld. Met de opbrengst van de Grote Clubactie kunnen we dit jaar o.a. investeren in de opleiding van jeugdtrainers en nieuwe materialen. Dit jaar doen we zeker weer mee!”

De lotenverkoop van de Terschuurse korfbalvereniging kent een stijgende lijn. In 2019 verkochten de leden 2.528 loten, goed voor zo’n € 6.000,- voor de club!

Succesverhaal KV Revival

Ben je nieuwsgierig wat de Grote Clubactie voor jouw vereniging kan betekenen?