“We ondersteunen deelnemende verenigingen op verschillende manieren om de actie succesvol te laten zijn, het aanbieden van verschillende promotiemiddelen is daar onderdeel van.”

Marijke SoeterCoördinator Communicatie

“We ondersteunen deelnemende verenigingen op verschillende manieren om de actie succesvol te laten zijn, het aanbieden van verschillende promotiemiddelen is daar onderdeel van.”

Marijke SoeterCoördinator Communicatie

Doe je als vereniging mee aan de Grote Clubactie, dan wil je dat natuurlijk iedereen laten weten. Hoe meer mensen weten dat je meedoet, des te groter de kans dat het doel waarvoor men spaart, gerealiseerd wordt. We bieden daarom verschillende promotiematerialen aan om de Grote Clubactie zichtbaar te maken op de club. We zien namelijk bij diverse verenigingen dat het goed promoten van de Clubactie bijdraagt aan een succesvolle actie.

“Als Grote Clubactie willen wij de verenigingen zoveel mogelijk handvatten geven voor een succesvolle actie.”

Handvatten voor de deelnemende clubs

Als Grote Clubactie willen wij de verenigingen zoveel mogelijk handvatten geven voor een succesvolle actie. We ondersteunen deelnemende verenigingen op verschillende manieren, het aanbieden van verschillende promotiemiddelen is daar een belangrijk onderdeel van.

Vóór de start van de Grote Clubactie ontvangen verenigingen van ons een ‘schatkist’. Naast het bestelde verkoopmateriaal zit daar bijvoorbeeld ook een groot spandoek in wat goed de aandacht trekt op en rond de vereniging.
Om de jeugdleden te motiveren voegen we posters toe die je in de kleedkamers of kantine ophangt. En om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel loten er nu al verkocht zijn, kunnen verenigingen een lotenmeter ophangen waarop je de tussenstand kunt bijhouden. Zo weten de leden hoeveel ze al verkocht hebben en geeft het een extra motivatie als ze bijna het doel hebben bereikt.

“Zo kunnen zij kopers en verkopers informeren en stimuleren.”

Vrijwilligers zijn de motor van de actie

Het zijn vooral vrijwilligers die de actie coördineren op hun club en zorgen voor een leuke en succesvolle Clubactie. Om deze toppers te helpen in hun communicatie naar bijvoorbeeld leden, ouders en omwonende in de buurt, kunnen ze een voorbeeld persbericht voor het huis-aan-huisblad downloaden, een uitlegbrief printen en uitdelen. Zo kunnen zij kopers en verkopers informeren en stimuleren.
Om de promotie helemaal compleet te maken, zijn er afbeeldingen te downloaden voor op de verenigingswebsite en kunnen ze gebruik maken van social mediaberichten die gedeeld kunnen worden op hun eigen socialmediakanalen.

Willen jullie de Grote Clubactie op de vereniging nog succesvoller maken? Promoot dan je Clubactie en zorg ervoor dat iedereen, die jouw club een warm hart toedraagt, weet dat jullie meedoen dit jaar!