United Dance Almere
Almere

Sara Neys en Eline Pater
Eigenaresses

Online – Verkoopboekjes – Superloten
Opbrengst € 5.955,-

80%
van de opbrengst gaat naar de club!

Dansschool United Dance Almere, onder leiding van Sara Neys en Eline Pater deed in 2020 voor de derde keer mee aan de Grote Clubactie. Volgens de twee eigenaresses en overigens ook dansdocentes doet de vereniging alleen mee als ze echt een goed doel voor ogen hebben. Dit jaar stond de vernieuwing van de airconditioning en het aanschaffen van losse balletbarres op het lijstje.

Ups en downs

‘Het afgelopen jaar is voor veel verenigingen en clubs sowieso anders geweest. Ook wij hebben het als dansschool lastig gehad’, vertelt Eline. ‘De klap van de coronacrisis is ook bij de dansvereniging te voelen. Onder andere door de lockdown is het moeilijk geweest om de leden vast te blijven houden. Desondanks hebben bijna 75 leden zich ingezet voor hun vereniging tijdens de Grote Clubactie en is het streefbedrag van € 3.500,- overtroffen.’

Het sturen van een berichtje via WhatsApp naar bijvoorbeeld je hele familie is zo gedaan en heeft zeker veel opgeleverd! Onze leden waren erg enthousiast over deze verkoopmethode. Het neemt ook minder tijd in beslag.

Superloten, QR-codes én verkoopboekjes

United Dance Almere heeft dit jaar verschillende verkoopmethodes gecombineerd om het beste uit de actie te halen. ‘De lotenverkopers kregen zowel het verkoopboekje als een link naar hun persoonlijke verkooppagina. Met de verkoopboekjes konden de leden van de dansschool langs de deuren bij o.a. buren, familie en vrienden.

De verkooplink was makkelijk te gebruiken om door te sturen, zonder anderen te hoeven zien. Het sturen van een berichtje via WhatsApp naar bijvoorbeeld je hele familie is zo gedaan en heeft zeker veel opgeleverd! Onze leden waren erg enthousiast over deze verkoopmethode. Het neemt ook minder tijd in beslag’, vertellen Eline en Sara. ‘Bij de verkoop van Superloten kijken we welke bedrijven in de buurt de vereniging op die manier zouden willen sponsoren. Ook zijn er familieleden met eigen bedrijven die het leuk vinden op een Superlot te kopen.’

De leden moeten het gevoel hebben dat dit doel ook heel belangrijk is voor hen!

Motiveren van leden

Aan het begin van de actie wordt eerst gekeken welke leden loten willen gaan verkopen. Volgens Eline is het daarna belangrijk om de lotenverkopers te blijven motiveren en enthousiasmeren. De dansdocenten zijn van mening dat het doel waar ze als vereniging voor gaan ook aanspreekbaar moet zijn voor de leden. ‘Zij moeten het gevoel hebben dat dit doel ook heel belangrijk is voor hen!’, vertelt Sara. Binnen de vereniging werd er ook een kleine competitie gestart. De top 5 lotenverkopers hebben van de verenging een leuke prijs gekregen.

Tip: Niet alleen is het belangrijk dat de leden enthousiast zijn en hun steentje willen bijdragen aan de vereniging, maar ook de betrokkenheid van alle ouders helpt enorm. Volgens Sara en Eline was zonder hen het resultaat ook niet behaald.

Steun jouw vereniging

Ben je nieuwsgierig wat de Grote Clubactie voor jouw vereniging kan betekenen?