Hockeyvereniging HOD
Valkenswaard

Arlette van Doorne en Daniëlle Schrijvers
sponsorcommissie H.O.D.

Online + Superloten + Verkoopboekjes
Opbrengst € 12.414,-

80%
van de opbrengst gaat naar de club!

Voor hockeyvereniging H.O.D. uit Valkenswaard is het voor het eerst in lange tijd, sinds 2010, dat ze weer mee doen met de Grote Clubactie. Het idee om weer mee te doen is ontstaan binnen de sponsorcommissie om met verschillende acties de leden te activeren en verbinden. Maar ook om hun steentje te laten bijdragen voor de club. Met de opbrengst kunnen er nieuwe trainingsmaterialen worden aangeschaft.

“We zijn supertrots op onze club, onze leden, alle teams, de vrijwilligers en onze sponsors! Met elkaar hebben we dit fantastische bedrag bij elkaar weten te verkopen! Als we volgend jaar geen beperkingen door Covid-19 hebben en écht op pad kunnen, hebben we nu al de leukste ideeën om dat aan te pakken.”

Aankondiging op de hockeyclub

“We hebben de Grote Clubactie voor het eerst aangekondigd tijdens ons Kick Off Evenement welke wij bij aanvang van het hockeyseizoen hadden georganiseerd”, vertellen Arlette van Doorne en Daniëlle Schrijvers, van de sponsorcommissie H.O.D. Dit evenement organiseert de hockeyclub voor de jongste jeugd en juniorenteams om elkaar te leren kennen en om wedstrijdervaring op te doen.

Creatief door corona

De coronacrisis zorgde voor veel beperkingen bij H.O.D., waaronder de sluiting van het clubhuis. Dit ging ze niet in de koude kleren zitten. Daniëlle vertelt dat ze de leden vooral hebben bereikt door de verkoopboekjes persoonlijk uit te delen tijdens de trainingen. Maar ook het versturen van (informatie)brieven en plaatsen van berichten op social media zoals Facebook en Instagram. Toen er nog wedstrijden mochten worden gespeeld, werden er foto’s gemaakt van de leden e.d. om te gebruiken als online content.

Jouw inzet is goud waard

Iedereen van de hockeyvereniging doet mee

“Alle 900 leden zijn gevraagd om zich in te zetten voor de Grote Clubactie”, zegt Daniëlle. De (jongste) jeugd heeft vooral loten verkocht via het verkoopboekje en persoonlijke QR-codes en links. Deze links waren volgens Daniëlle makkelijk te delen via WhatsApp en zorgde voor een groot bereik. Enkele seniorenteams hebben een Superlot gekocht, om zo ook hun steentje bij te dragen.

Steun van lokale ondernemers

H.O.D. zelf heeft veel gedaan om de leden te motiveren door met ze in contact te blijven. Maar ook hebben ze lokale ondernemers en sponsoren enthousiast gemaakt voor de Grote Clubactie. Zij kochten Superloten en voorzagen de vereniging van leuke prijzen die ze konden inzetten voor de bestverkopende teams en voor de clubtopper.

Jouw inzet is goud waard

Ben je nieuwsgierig wat de Grote Clubactie voor jouw vereniging kan betekenen?