“Ondanks al deze vernieuwingen is en blijft de persoonlijke benadering tijdens de lotenverkoop van onschatbare waarde. “

Guido WiskerkeManager Loterijen

“Ondanks al deze vernieuwingen is en blijft de persoonlijke benadering tijdens de lotenverkoop van onschatbare waarde.”

Guido WiskerkeManager Loterijen

De wereld om ons heen verandert, en snel ook! Met nostalgie denk ik nog wel eens terug aan het eerste singeltje dat ik kocht bij de FreeRecordShop of bioscoopkaartje dat ik reserveerde via de Belbios. Met streamingsdiensten als Spotify en Netflix is dat nu niet meer voor te stellen.

Ik merk dat ook met zaken rondom het verenigingsleven. Waar je vroeger de kantine van de tegenstander belde om te weten of het 1e elftal de uitwedstrijd had gewonnen, volg je nu op Twitter een live-verslag. Ook het houten scorebord maakt tegenwoordig plaats voor een fancy led-scherm. Hoe eenvoudig en vernieuwend het tegenwoordig ook is, het doel blijft uiteindelijk hetzelfde.

“Ook het houten scorebord maakt tegenwoordig plaats voor een fancy led-scherm.”

Dat geldt ook voor de Grote Clubactie. Al bijna 50 jaar verkopen leden van verenigingen lootjes met als doel hun clubkas te spekken. Hoe ze die lootjes verkopen, is in de loop der jaren nogal verandert.

Vernieuwde verkoopmethodes

Een aantal jaren geleden gingen de verkoopmethodes op de schop en is het nog eenvoudiger en leuker geworden voor verenigingen, verkopers en kopers om lootjes te (ver)kopen. Hierdoor ga je als jeugdlid tegenwoordig op pad met een eigen QR-code op je verkoopboekje. Zo kan jouw 70-jarige buurman, die heus wel weet hoe een QR-code werkt, aan de deur met zijn telefoon een lot kopen. Daarna deel je nog even via WhatsApp jouw verkooppagina met je tante in Groningen en krijgt jouw digitale lotenmeter een boost. Met nog 3 loten te gaan heb je bijna je 20-loten badge verdient en sta je in de top 3 topverkopers van jouw team. Met dit soort innovaties willen wij dat ook de nieuwe generatie lotenverkopers, mede dankzij gamification, geboeid blijft en zich blijft inzetten voor hun cluppie.

“Zo kan jouw 70-jarige buurman, die heus wel weet hoe een QR-code werkt, aan de deur met zijn telefoon een lot kopen.”

Persoonlijke benadering blijft belangrijk

Ondanks al deze vernieuwingen is en blijft de persoonlijke benadering tijdens de lotenverkoop van onschatbare waarde. Niets is namelijk zo krachtig als een 10-jarige die in zijn judopak voor de deur staat om een lot te verkopen voor zijn judoclub. Zeg daar als buurtbewoner maar eens nee tegen…

Vanaf zaterdag 18 september gaan er meer dan 300.000 leden loten verkopen voor hun vereniging. Hoe ze dit doen: via WhatsApp, social media, langs de deur met pen, via de QR-code of met papieren loten…. Het maakt eigenlijk niet uit. Het doel blijft uiteindelijk hetzelfde. De clubkas van je vereniging spekken door lootjes te verkopen.

Doet jouw club dit jaar nog niet mee? Geen probleem! Met onze vernieuwde verkoopmethodes 😉 verkoop je binnen een paar klikken loten.

Willen jullie de Grote Clubactie op de vereniging succesvoller maken en de leden nog meer motiveren? Dan kan de persoonlijke verkooppagina jullie hier goed bij helpen.